Amerikan İnternet Servis Sağlayıcısı Cloudflare, görüntü dosyalarının kökeni için dijital telkını destekler. Bir fare tıklamasıyla, müşteriler içerik dağıtım ağları (CDN) içindeki görüntülerin dijital kronolojisini kalıcı olarak kaydedebilmelidir. Bu amaçla şirket, içerik ve özgünlük (C2PA) için koalisyon standardı temelinde adı verilen içerik kimlik bilgilerini uygular. Bunlar, başlangıç ve değişiklikler için görüntüleri kontrol etmenize ve babalık belirlemenize izin vermelidir. Aynı zamanda içerik özgünlüğü girişiminin Cloudflare'sine katıldı.
Duyuru
Kullanıcılar orijinal arkanın fotoğraflarını izleyebilir
CloudFlare platformu, bir görüntü dosyasının içerik kimlik bilgilerini dahil edip etmediğini ve kullanıcıları korumak için işlemeden önce kullanıcıları sunduğunu otomatik olarak tanır. Ancak o zaman, hizmetin farklı cihazlarda CDN üzerinden çoğaltılan farklı çözünürlüklere sahip farklı dosyalar oluşturduğu görüntünün otomatik olarak azaltılması var. Her dosya, orijinal görüntüde sonuçlandırılabileceği kendi içerik kimlik bilgilerini alır.
İçerik kimlik bilgilerinin uygulanmasıyla birlikte, işiniz için bir ücret alabilmeleri ve yasal talepler sunabilmeleri için dijital içerik yazarlara atanmalıdır. Buna ek olarak, kullanıcılar internetteki görüntüleri izlemeyi ve yapay zeka tarafından oluşturulan görüntüleri tanıyarak bir görüntünün gerçekliğinden emin olmalıdır. Gazeteciler ayrıca korunan meta verilerden de yararlanmalıdır. Cloudflare, CEO Matthew Prince, “editoryal yetkililere güvenilirlik ve alaka düzeylerinin yapay zeka yaşını korumak için gerekli araçları vermek” istedi.
Karma değerler manipülasyonu gösterir
İçerik kimlik bilgileri, ortak kalkınma kar amacı gütmeyen kuruluşun bir projesi olan C2PA'nın açık bir standardını takip eder. Bu, yazarlar, kamera modeli veya işleme yazılımı ve aynı anda karma değeri içeren özel bir anahtarla oluşturulan bir imza olarak meta verilerdir. Kamu sertifikası veya JSON formatında bir referansla birlikte, bunlar makine tarafından okunaklı bir şekilde mevcuttur ve görüntünün gerçek içeriği ile birlikte evrensel meta veri JPEG (JUMBF) biçiminde arşivlenir.
C2PA standardı temelinde işlenirse, içerik kimlik bilgileri yapılan değişikliklerle ilgili bilgilerle entegre edilir ve her biri karşılık gelen karma değeri olan ayrı bir imza alır. Önceki sürüme referansla, tüm işleme adımları orijinal girişe kadar izlenebilir. Açık kaynağı doğrulama araçları ile karma, imzayı kullanarak doğrulamak ve sertifika zincirini kontrol etmek için tekrar hesaplanabilir. Bu doğrulama başarısız olursa, bu meta verilerin manipülasyonunu gösterir.
İçerik Otantiklik Girişimi, Adobe tarafından yönetilen yaklaşık 4.000 üye ile bir dernektir. Bu, dijital içeriğin başlangıç ve özgünlüğünü kontrol etmenin mümkün olduğu endüstriyel bir standart olarak içerik kimlik bilgileri oluşturma hedefini belirlemiştir. Teknolojik sektördeki şirketlere ek olarak, medya evleri ve fotoğraf ajansları üyeler arasındadır. Çeşitli kameralar ve görüntü düzenleme programları üreticileri şu anda korunan meta verileri desteklemektedir. Üretken yapay zeka araçları ve Tiktok gibi sosyal ağlar, içeriklerini işaretlemek için içerik kimlik bilgilerini de kullanır.
(SFE)
Duyuru
Kullanıcılar orijinal arkanın fotoğraflarını izleyebilir
CloudFlare platformu, bir görüntü dosyasının içerik kimlik bilgilerini dahil edip etmediğini ve kullanıcıları korumak için işlemeden önce kullanıcıları sunduğunu otomatik olarak tanır. Ancak o zaman, hizmetin farklı cihazlarda CDN üzerinden çoğaltılan farklı çözünürlüklere sahip farklı dosyalar oluşturduğu görüntünün otomatik olarak azaltılması var. Her dosya, orijinal görüntüde sonuçlandırılabileceği kendi içerik kimlik bilgilerini alır.
İçerik kimlik bilgilerinin uygulanmasıyla birlikte, işiniz için bir ücret alabilmeleri ve yasal talepler sunabilmeleri için dijital içerik yazarlara atanmalıdır. Buna ek olarak, kullanıcılar internetteki görüntüleri izlemeyi ve yapay zeka tarafından oluşturulan görüntüleri tanıyarak bir görüntünün gerçekliğinden emin olmalıdır. Gazeteciler ayrıca korunan meta verilerden de yararlanmalıdır. Cloudflare, CEO Matthew Prince, “editoryal yetkililere güvenilirlik ve alaka düzeylerinin yapay zeka yaşını korumak için gerekli araçları vermek” istedi.
Karma değerler manipülasyonu gösterir
İçerik kimlik bilgileri, ortak kalkınma kar amacı gütmeyen kuruluşun bir projesi olan C2PA'nın açık bir standardını takip eder. Bu, yazarlar, kamera modeli veya işleme yazılımı ve aynı anda karma değeri içeren özel bir anahtarla oluşturulan bir imza olarak meta verilerdir. Kamu sertifikası veya JSON formatında bir referansla birlikte, bunlar makine tarafından okunaklı bir şekilde mevcuttur ve görüntünün gerçek içeriği ile birlikte evrensel meta veri JPEG (JUMBF) biçiminde arşivlenir.
C2PA standardı temelinde işlenirse, içerik kimlik bilgileri yapılan değişikliklerle ilgili bilgilerle entegre edilir ve her biri karşılık gelen karma değeri olan ayrı bir imza alır. Önceki sürüme referansla, tüm işleme adımları orijinal girişe kadar izlenebilir. Açık kaynağı doğrulama araçları ile karma, imzayı kullanarak doğrulamak ve sertifika zincirini kontrol etmek için tekrar hesaplanabilir. Bu doğrulama başarısız olursa, bu meta verilerin manipülasyonunu gösterir.
İçerik Otantiklik Girişimi, Adobe tarafından yönetilen yaklaşık 4.000 üye ile bir dernektir. Bu, dijital içeriğin başlangıç ve özgünlüğünü kontrol etmenin mümkün olduğu endüstriyel bir standart olarak içerik kimlik bilgileri oluşturma hedefini belirlemiştir. Teknolojik sektördeki şirketlere ek olarak, medya evleri ve fotoğraf ajansları üyeler arasındadır. Çeşitli kameralar ve görüntü düzenleme programları üreticileri şu anda korunan meta verileri desteklemektedir. Üretken yapay zeka araçları ve Tiktok gibi sosyal ağlar, içeriklerini işaretlemek için içerik kimlik bilgilerini de kullanır.
(SFE)