PowerMeter WBD México'nun Expansión'a sağladığı verilere göre, 2023'ün sonuna kadar HBO Max 89 milyon Meksikalı, yani ülke nüfusunun %69'u tarafından tüketildi. Ancak Netflix lider platform olmaya devam ediyor.
Federal Telekomünikasyon Enstitüsü (IFT) tarafından gerçekleştirilen Ulusal Görsel-İşitsel İçerik Tüketim Araştırması (ENCCA) 2023, Los Gatos, California şirketinin ülke çapında en çok izlenen isteğe bağlı video platformu olarak sıralandığını ortaya koydu. Netflix'teki ortalama günlük içerik tüketimi 2,2 saat olup, yalnızca açık televizyonun altında (2,5 saat), ancak HBO Max'e ayrılan 1,8 saatin üzerindedir.
Warner Bros. Discovery'nin ülke müdürü Miguel Cárdenas, bir ürün veya marka değiştiğinde tüketiciler arasında belirsizlik oluştuğunu kabul ediyor ve buna rağmen Max'in reklam sponsorlu oranlar aracılığıyla müşterilerin dikkatini çekeceğinden ve koruyacağından emin.
“Bu bahsin şirketi kârlı hale getirmesini istiyoruz çünkü uygulamayı uygun bir fiyata sunacağız. Ve bu sadece daha fazla gelir elde etmekle ilgili değil, bunu aboneleri genişleterek yapmakla da ilgili,” diye açıklıyor yönetici.
Maliyetler nedeniyle kullanıcıların isteğe bağlı video platformlarında hesap edinmesi karmaşıktır. Meksikalılar Netflix, Amazon Prime, Disney, Star+ ve HBO Max'teki özel içeriklerin keyfini çıkarmak için ayda yaklaşık 900 peso ödemek zorunda kalıyor.
Cárdenas, bu hizmetlerin fiyatının sektördeki tüm şirketlerin pazar payını genişletmenin önünde bir engel olduğunu garanti ediyor, ancak “tüketicilere sınırlı bir süre için Max'in içerik deneyimine erişme fırsatı vereceğiz”.
Max Meksika'ya nasıl geliyor?
Max, realite şovları, çocuk programları, anime ve ilk film galalarından içerikleri portföyüne entegre edecek. ayda 99 pesoya veya yıllık 1.179 pesoya reklam içeren temel plan. Mevcut HBO Max planından daha ucuz olan bu paket, reklam eklenmesi nedeniyle en uygun fiyatlı paket olacak. Reklamsız planın fiyatı aylık 249 peso veya yıllık 2.397 peso olacak.
Cárdenas, abonelik maliyetindeki düşüşün, gizlilik sorunları nedeniyle isimleri belirtilmeyen reklam veren müşterilerin bıraktığı yatırımla telafi edileceğini doğruladı.
“Biz, şirket tipimiz gereği, dijital platformlarla segmentasyonda ödemeli TV ile ulaşmalarına olanak tanıyan güçlü ve büyük bir reklamcılık işimize sahibiz ve Max, bu reklamcılık hizmeti ekosistemini tamamlamaya geliyor. Ancak Max çeşitli markalarda büyük bir ilgi uyandırdı çünkü Max'e getirdiği şey özel içeriktir,” diye vurguluyor yönetici.
Ancak eğlence şirketi karmaşık bir senaryoyla karşı karşıya kalabilir; Meksika ve ABD'de başkanlık seçimleri yapılacak ve bu da şirketin reklam yatırımını azaltabilir.
Cárdenas, “Reklam pazarı değişiyor ve seçim sezonu geldiğinde bunun güçlü bir etkisi oluyor çünkü medyada çok fazla gürültü çıkıyor ve yatırım yapmaktan vazgeçmek isteyen markalar var” diyor.
Ancak içerikler, kullanıcıları elde tutmak ve çekmek için platformun temel direği olacaktır.
Federal Telekomünikasyon Enstitüsü (IFT) tarafından gerçekleştirilen Ulusal Görsel-İşitsel İçerik Tüketim Araştırması (ENCCA) 2023, Los Gatos, California şirketinin ülke çapında en çok izlenen isteğe bağlı video platformu olarak sıralandığını ortaya koydu. Netflix'teki ortalama günlük içerik tüketimi 2,2 saat olup, yalnızca açık televizyonun altında (2,5 saat), ancak HBO Max'e ayrılan 1,8 saatin üzerindedir.
Warner Bros. Discovery'nin ülke müdürü Miguel Cárdenas, bir ürün veya marka değiştiğinde tüketiciler arasında belirsizlik oluştuğunu kabul ediyor ve buna rağmen Max'in reklam sponsorlu oranlar aracılığıyla müşterilerin dikkatini çekeceğinden ve koruyacağından emin.
“Bu bahsin şirketi kârlı hale getirmesini istiyoruz çünkü uygulamayı uygun bir fiyata sunacağız. Ve bu sadece daha fazla gelir elde etmekle ilgili değil, bunu aboneleri genişleterek yapmakla da ilgili,” diye açıklıyor yönetici.
Maliyetler nedeniyle kullanıcıların isteğe bağlı video platformlarında hesap edinmesi karmaşıktır. Meksikalılar Netflix, Amazon Prime, Disney, Star+ ve HBO Max'teki özel içeriklerin keyfini çıkarmak için ayda yaklaşık 900 peso ödemek zorunda kalıyor.
Cárdenas, bu hizmetlerin fiyatının sektördeki tüm şirketlerin pazar payını genişletmenin önünde bir engel olduğunu garanti ediyor, ancak “tüketicilere sınırlı bir süre için Max'in içerik deneyimine erişme fırsatı vereceğiz”.
Max Meksika'ya nasıl geliyor?
Max, realite şovları, çocuk programları, anime ve ilk film galalarından içerikleri portföyüne entegre edecek. ayda 99 pesoya veya yıllık 1.179 pesoya reklam içeren temel plan. Mevcut HBO Max planından daha ucuz olan bu paket, reklam eklenmesi nedeniyle en uygun fiyatlı paket olacak. Reklamsız planın fiyatı aylık 249 peso veya yıllık 2.397 peso olacak.
Cárdenas, abonelik maliyetindeki düşüşün, gizlilik sorunları nedeniyle isimleri belirtilmeyen reklam veren müşterilerin bıraktığı yatırımla telafi edileceğini doğruladı.
“Biz, şirket tipimiz gereği, dijital platformlarla segmentasyonda ödemeli TV ile ulaşmalarına olanak tanıyan güçlü ve büyük bir reklamcılık işimize sahibiz ve Max, bu reklamcılık hizmeti ekosistemini tamamlamaya geliyor. Ancak Max çeşitli markalarda büyük bir ilgi uyandırdı çünkü Max'e getirdiği şey özel içeriktir,” diye vurguluyor yönetici.
Ancak eğlence şirketi karmaşık bir senaryoyla karşı karşıya kalabilir; Meksika ve ABD'de başkanlık seçimleri yapılacak ve bu da şirketin reklam yatırımını azaltabilir.
Cárdenas, “Reklam pazarı değişiyor ve seçim sezonu geldiğinde bunun güçlü bir etkisi oluyor çünkü medyada çok fazla gürültü çıkıyor ve yatırım yapmaktan vazgeçmek isteyen markalar var” diyor.
Ancak içerikler, kullanıcıları elde tutmak ve çekmek için platformun temel direği olacaktır.