Güvenli Pil: Entegre alev gecikmeli lityum metal piller

Adanali

Member
Dolandırıcı Bildirim



















Bu makale bu nedenle İngilizce olarak mevcuttur. Yayınlamadan önce teknik yardım ve editoryal revizyon ile çevrildi.

Bir daha gösterme.



Çin Bilimler Akademisi Kimya Enstitüsü'nden bir Çin araştırma ekibi, bir lityum metal pil, tehlike durumunda aşırı ısınmayı önleyebilen bir alev gecikmesi ile donattı. Bu, donanımlı cihazların yangınlardan daha iyi korunması gerektiği anlamına gelir.



Lityum metal piller, mevcut lityum pillerden yaklaşık on kat daha yüksek bir enerji yoğunluğuna sahiptir. Bununla birlikte, bu şarj edilebilir enerji kaynakları kolayca aşırı ısınabilir, alevleri patlatabilir ve artırabilir. Tehlike, çalışmanın bilim adamları, Ulusal Bilimler Akademisi (PNA) eylemlerinde yayınlanan “Metal Battery Li-güvenli Li-Fire Metal Metal Metal Metal” i olarak kompozisyonlarından kaynaklanmaktadır. Sonuç olarak, pillerde bulunan lityum metal anotlar, yüksek voltajlı nikel oksit katotları ile reaksiyona girebilir ve yanıcı gazlar oluşturabilir. Bu nedenle küçük aşırı ısınma, yangın veya patlama tetiklemek için yeterli olabilir.

Entegre yangın koruması


Çinli araştırmacılar, pil katoduna ısıtma artarken aletler için kimyasalları serbest bırakan bir polimer yerleştirerek sorunu karşılıyor. Çalışma sıcaklıklarında hiçbir şey olmaz. Bununla birlikte, pil sıcaklığı 100 ° C'yi aşarsa, polimer düşer. Anottan kimyasal bir reaksiyonu önleyen radikaller verilir. Sonuç olarak, yanıcı gazlar oluşamaz.

Araştırmacılar pili alev gecikmesi ile test ettiler ve geleneksel olarak inşa edilmiş bir lityum metal pil ile karşılaştırdılar. Deneylerinde, bilim adamları, 50 ° C'lik pillerin sıcaklığını yavaş yavaş arttırdılar Her iki pilin yaklaşık 100 ° C kullanıldığı aşırı ısınması, alev gecikmesi ile pilin yangın korumasını otomatik olarak etkinleştirdi. 120 ° C'den geleneksel pil kontrolden çıktı ve bağımsız olarak yaklaşık 1000 ° C'ye ulaştı. 13 dakika içinde alev aldı. Alevin bastırılması ile pil, maksimum 220 ° C sıcaklığa ulaştı. Pil ateş yakmadı ve patlamadı bile.



Araştırmacılar, alev koruma teknolojilerinin enerji açısından zengin lityum metal pillerin güvenliğini artırabileceğini düşünüyor. Şimdiye kadar mevcut yangın riski nedeniyle cihazlarda daha az kullanılmıştır. Ayrıca, güvenlik riskleri nedeniyle elektrikli otomobillerde kullanılmazlar. Bilim adamları, entegre alev gecikmelerinin de pil tipini elektrikli otomobiller için uygun hale getirebileceğine inanıyorlar. Üretimden kaynaklanmamalıdır. Alev gecikmesi, sadece bazı üretim varyasyonları ile pillere entegre edilebilir.




(OLB)




Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.

Boşa harcanan eşyalara olan bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.


Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!
 
Üst