Google, üçüncü taraf içeriklerine yönelik SEO yönergelerini sıkılaştırdı. Bu, ana sayfa sıralamalarından faydalanma temel amacı ile yayınlanan içerik tarafından ihlal edilmektedir. Tüm ihlallere eşit davranılacaktır. Daha önce farklı olarak Google artık site operatörlerinin üçüncü taraf içeriğinin üretimindeki katılım derecesini dikkate almıyor. Değişiklikler, yararlı içeriğin arama motoru kullanılarak bulunma olasılığının “yüksek” olmasını sağlamayı amaçlıyor.
Duyuru
Google, rahatsız edici üçüncü taraf içeriğini tanımlamak için kullanılan kriterlerin tamamını açıklamamaktadır. Kurallar, tematik olarak web sitesinin geri kalanının bağlamına uymayan bireysel içerikleri hedefler. Bunun örnekleri arasında küçük krediler hakkında bilgi yayan tıbbi web siteleri yer almaktadır. Arama motoru, site operatörlerini Search Console hesaplarındaki politika ihlalleri konusunda bilgilendirir. Burada ayrıca içeriğin incelenmesini talep edebilirsiniz. Google ayrıca üçüncü taraf içeriğinin proaktif olarak arama dizininden hariç tutulmasını da önerir.
Google tematik olarak bağımsız alanları tanımlar
Üçüncü taraf içeriğinin web sitesinin sıralamasından yararlanamamasını sağlamak için Google bir tespit mekanizması uygulamaktadır. Web sitesinin geri kalanından tematik olarak farklı olan alanları tanıyabilir. Arama motoru algoritması daha sonra bu tür alanları bağımsız web siteleri olarak ele alır. Ancak algoritma ana sayfayı düşürmez.
Üçüncü taraf içeriği, bir web sitesindeki operatörün daimi veya serbest çalışanlarından gelmeyen tüm içerik anlamına gelir. Ancak üçüncü taraf içeriklerin tümü Google'ın politikası kapsamına girmez. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, reklam birimlerini, bağlı kuruluş bağlantılarını, reklamları veya forumlar veya yorumlar gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kapsamaz.
Google, Google Arama Merkezi blogunda belirli kural değişiklikleri hakkında bilgi sağlar.
(sfe)
Duyuru
Google, rahatsız edici üçüncü taraf içeriğini tanımlamak için kullanılan kriterlerin tamamını açıklamamaktadır. Kurallar, tematik olarak web sitesinin geri kalanının bağlamına uymayan bireysel içerikleri hedefler. Bunun örnekleri arasında küçük krediler hakkında bilgi yayan tıbbi web siteleri yer almaktadır. Arama motoru, site operatörlerini Search Console hesaplarındaki politika ihlalleri konusunda bilgilendirir. Burada ayrıca içeriğin incelenmesini talep edebilirsiniz. Google ayrıca üçüncü taraf içeriğinin proaktif olarak arama dizininden hariç tutulmasını da önerir.
Google tematik olarak bağımsız alanları tanımlar
Üçüncü taraf içeriğinin web sitesinin sıralamasından yararlanamamasını sağlamak için Google bir tespit mekanizması uygulamaktadır. Web sitesinin geri kalanından tematik olarak farklı olan alanları tanıyabilir. Arama motoru algoritması daha sonra bu tür alanları bağımsız web siteleri olarak ele alır. Ancak algoritma ana sayfayı düşürmez.
Üçüncü taraf içeriği, bir web sitesindeki operatörün daimi veya serbest çalışanlarından gelmeyen tüm içerik anlamına gelir. Ancak üçüncü taraf içeriklerin tümü Google'ın politikası kapsamına girmez. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, reklam birimlerini, bağlı kuruluş bağlantılarını, reklamları veya forumlar veya yorumlar gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kapsamaz.
Google, Google Arama Merkezi blogunda belirli kural değişiklikleri hakkında bilgi sağlar.
(sfe)