Google Çalışması: Alman girişimleri AI'nın gelişiminde geç kaldı

Adanali

Member


  1. Google Çalışması: Alman girişimleri AI'nın gelişiminde geç kaldı

Alman girişimleri kullanırken Avrupa ortalamasının arkasındadır ve yapay zeka gelişir. Bu, yeni başlayanlar için Google adına bir Scaleup Global çalışmasıyla gösterilmiştir. Almanya'da yaklaşık yüzde 23 daha az başlangıç, Avrupa rekabetine kıyasla vokal modellerini ve yapay zeka uygulamalarını geliştiriyor. Yapay zeka kullanırken fark daha düşüktür. Burada federal cumhuriyetteki genç şirketlerin yüzdesi Avrupa girişimlerinden yüzde üçün altındadır.



Start-up'lar en üretken IA'yı kullanıyor


Üretken uygulamalar Alman girişimlerinde daha fazla temsil edilmektedir. Üç genç şirketten ikisi teknolojiyi kullanıyor ve bu nedenle Avrupa ortalamasının yüzde 59,8'inin üzerinde. Bununla birlikte, görüşülen şirketlerin sadece yüzde 4,2'si Almanya'da, yüzde 7,7 Avrupa'da araçlarını geliştiriyor. Yüzde 47'lik bir kullanım payıyla, Alman girişimleri yabancı analiz için kullanılırken Avrupa rekabetinin önemli ölçüde gerisindedir. Burada dağılım yüzde 54'tür.

Otomatik öğrenme kullanırken, Alman ve Avrupa şirketleri eşit olarak yüzde 56'dır. Bununla birlikte, ML uyarlaması Almanya'da sadece yüzde 8,8 üretiyor, Avrupa'daki ortalaması yüzde 10,5. Genç Alman şirketleri nadiren robot bölgesinde yapay zeka kullanıyor. Orada şirketlerin sadece yüzde 35'inde kullanılmaktadır, değeri Avrupa'da neredeyse yüzde 39'dur. Genel olarak, Alman girişimlerinin yüzde dokuzu ihtiyaçlarına göre var olan yapay zeka teknolojilerine uyum sağlar, yüzde altı yapay zeka modelleri ve uygulamalar geliştirir.

AI kullanımı Alman şirketlerine değer


Finansal açıdan bakıldığında, yapay zeka kullanımı birçok genç Alman şirketine değer. AI kullanımından olumlu bir sermaye getirisi alacak devletin yaklaşık % 53'ü. Bununla birlikte, yüzde 40 yapay zekanın herhangi bir finansal etkisi görmüyor, Alman girişimlerin yüzde yedisi finansal olarak zararlı. Ürün geliştirme, müşterilerin sadakati ve AI faydalarının pazarlanması. Finans alanında yapay zekanın yararı biraz daha düşük olma eğilimindedir.

Alman girişimlerin yüzde 59'undan fazlası AI kullanımının daha fazla verimliliğe sahip olduğunu belirtmektedir. Ancak, neredeyse üçte biri herhangi bir değişikliği değiştirmedi. Yapay zeka genellikle veri işleme verimliliğini arttırır. Üç şirketten ikisi burada olumlu bir etki fark etti. Rutin faaliyetlerin otomasyonunda yüzde 47 ve piyasa analizinde yaklaşık yüzde 36 idi. KI, ürün ve hizmet pazarının lansmanında çok yararlı değildi. Görüşmecilerin yaklaşık yüzde 56'sı AI'nın kullanımından bu yana şirketlerini yenilikçi bir yol olarak takdir etti, neredeyse % 35'i herhangi bir fark fark etmedi.

Yapay zeka hakkında yasal sorular




AI uygulamalarının tanıtımında genellikle siyasi kısıtlamalar vardır. Yapay zeka kullanımında genç Alman şirketleri için en büyük zorluk yasal durumdur ve şirketlerin yaklaşık yüzde 40'ını göstermektedir. Ayrıca, kullanılabilir veri girişimlerinin üçte biri ve yeterli finansman yoktur. Bununla birlikte, Almanya'da yenilikçi bir ekosistem ve iş ve araştırma enstitüleri arasında güçlü bir işbirliği vardır.

Neredeyse yüzde 63 ile, Alman girişiminin çoğu AI'nın şirketteki pozisyon sayısı üzerindeki etkilerini fark etmiyor. Mevcut zekanın işyerlerinin yaklaşık yüzde 16'sı tamamlandı, % 21'i yeni çalışanlar işe aldı. Digitalverband Bitkom tarafından yapılan bir araştırmaya göre, işlerin güvenliği ilgili çalışma profiline bağlıdır. Bununla birlikte, daha yakın zamanlarda, bir Microsoft anketi, dört Alman şirketinden üçünün yapay zekayı dijital işçi olarak işe almayı planladığını göstermiştir.



Çalışma için yazarlar, Almanya dışında en fazla 500 çalışan ve Federal Cumhuriyet'te 357 genç şirket yöneticisi olan Avrupa girişimlerinde toplam 866 yöneticiyi incelediler. Teknolojik sektördeki çoğu şirket aittir.




(SFE)
 
Üst