Federal Ağ Ajansı ilk kez bir sağlayıcıyı ailelere yeterli İnternet ve telefon hizmetleri sağlama zorunluluğu getiriyor. Sağlayıcı, Aşağı Saksonya'daki bir tüketiciye indirme için en az 10 MBit/s ve yükleme için en az 1,7 MBit/s İnternet bağlantısı sağlamalıdır. Basit sinyal yolu için gecikme 150 milisaniyeyi geçmemelidir. Sağlayıcı bunun için Federal Ağ Ajansı'nın hesaplamalarına göre ayda 30 avro tutarında uygun bir fiyat talep etmelidir. Federal Ağ Ajansı, çevrimiçi siparişin ayrıntılarıyla ilgili sorulara henüz yanıt vermedi.
Duyuru
Aşağı Saksonyalı adam, uzaktaki evinin ancak çok yüksek bir fiyata internet bağlantısıyla donatılabilmesi nedeniyle düzenleyici kuruma şikayette bulunmuştu. Federal Ağ Ajansı daha sonra kendisinin de belirttiği gibi bir arz sıkıntısı tespit etti. Bu aynı zamanda telekomünikasyon hizmetlerinin uygun fiyata sunulması anlamına da gelir. Kendi bilgilerine göre, Federal Ağ Ajansı şu anda yaklaşık 130 benzer şikayeti inceliyor. Toplamda Almanya'da yaklaşık 400.000 ailenin yoksulluk içinde olduğu tahmin ediliyor.
Teknolojiye açık
Federal Ağ Ajansı Başkanı Klaus Müller, bu ilk tedarikçi taahhüdünü bir pilot prosedür olarak nitelendirdi. “Herkesin yeterli bakıma hakkı vardır.” Bu hak şu anda uygulanıyor; Ancak yükümlü teklif sahibi, ajansın kararının mahkemede yeniden incelenmesini sağlayabilir. Haziran 2022 yönetmeliğinde yer alan minimum satın alma değerleri şu anda inceleniyor ve gerekirse Dijital Bakanlığı ve Federal Meclisin Dijital Komisyonu ile mutabakata varılarak ayarlanması gerekecek. Minimum değerler muhtemelen önümüzdeki sonbaharda, indirmeler için muhtemelen en az 15 Mbit/s'ye kadar artabilir.
Telekomünikasyon hizmeti sunma hakkı Aralık 2021'den beri mevcuttur ve yeni Telekomünikasyon Kanunu o tarihten bu yana yürürlüktedir. Ağustos 2022'de Federal Ağ Ajansı, genişletilmiş evrensel hizmeti sunmakla yükümlü sağlayıcıların, henüz hizmet verilmeyen tüketicilere yönelik maliyetleri belirleyebilmesi gerektiğine dair ilkeler yayınladı. O zamanlar bir bağlantının ne kadara mal olacağı henüz belli değildi.
Söz konusu davada, tüketici şikayeti üzerine Federal Ağ Ajansı, piyasada faaliyet gösteren tüm telekomünikasyon operatörlerinden bir ay içinde asgari hizmet sunmalarını istedi. Hiçbir şirket gönüllü olarak iyileştirme yapmayı kabul etmediği için taahhüt prosedürü başlatıldı. Ajans, Aşağı Saksonya şehrinde halihazırda altyapı işleten birçok şirketten bilgi aldı. Bunlara kablolu ağ operatörlerinin yanı sıra mobil veya uydu iletişimi yoluyla İnternet sağlayıcıları da dahildir. Yasal iddia açıkça belirli bir teknolojiye atıfta bulunmuyor.
(başvuru)
Haberin Sonu
Duyuru
Aşağı Saksonyalı adam, uzaktaki evinin ancak çok yüksek bir fiyata internet bağlantısıyla donatılabilmesi nedeniyle düzenleyici kuruma şikayette bulunmuştu. Federal Ağ Ajansı daha sonra kendisinin de belirttiği gibi bir arz sıkıntısı tespit etti. Bu aynı zamanda telekomünikasyon hizmetlerinin uygun fiyata sunulması anlamına da gelir. Kendi bilgilerine göre, Federal Ağ Ajansı şu anda yaklaşık 130 benzer şikayeti inceliyor. Toplamda Almanya'da yaklaşık 400.000 ailenin yoksulluk içinde olduğu tahmin ediliyor.
Teknolojiye açık
Federal Ağ Ajansı Başkanı Klaus Müller, bu ilk tedarikçi taahhüdünü bir pilot prosedür olarak nitelendirdi. “Herkesin yeterli bakıma hakkı vardır.” Bu hak şu anda uygulanıyor; Ancak yükümlü teklif sahibi, ajansın kararının mahkemede yeniden incelenmesini sağlayabilir. Haziran 2022 yönetmeliğinde yer alan minimum satın alma değerleri şu anda inceleniyor ve gerekirse Dijital Bakanlığı ve Federal Meclisin Dijital Komisyonu ile mutabakata varılarak ayarlanması gerekecek. Minimum değerler muhtemelen önümüzdeki sonbaharda, indirmeler için muhtemelen en az 15 Mbit/s'ye kadar artabilir.
Telekomünikasyon hizmeti sunma hakkı Aralık 2021'den beri mevcuttur ve yeni Telekomünikasyon Kanunu o tarihten bu yana yürürlüktedir. Ağustos 2022'de Federal Ağ Ajansı, genişletilmiş evrensel hizmeti sunmakla yükümlü sağlayıcıların, henüz hizmet verilmeyen tüketicilere yönelik maliyetleri belirleyebilmesi gerektiğine dair ilkeler yayınladı. O zamanlar bir bağlantının ne kadara mal olacağı henüz belli değildi.
Söz konusu davada, tüketici şikayeti üzerine Federal Ağ Ajansı, piyasada faaliyet gösteren tüm telekomünikasyon operatörlerinden bir ay içinde asgari hizmet sunmalarını istedi. Hiçbir şirket gönüllü olarak iyileştirme yapmayı kabul etmediği için taahhüt prosedürü başlatıldı. Ajans, Aşağı Saksonya şehrinde halihazırda altyapı işleten birçok şirketten bilgi aldı. Bunlara kablolu ağ operatörlerinin yanı sıra mobil veya uydu iletişimi yoluyla İnternet sağlayıcıları da dahildir. Yasal iddia açıkça belirli bir teknolojiye atıfta bulunmuyor.
(başvuru)
Haberin Sonu