Berlinli start-up Ecosia ve Fransız sağlayıcı Qwant, gelecekte arka uçlarını Microsoft'un Google ve Bing'ine daha az bağımlı hale getirmek istiyor. İki Avrupalı sağlayıcı, Paris'te, Avrupa'da bir arama motoru altyapısı geliştirmeyi ve kurmayı amaçlayan Avrupa Arama Perspektifi (EUSP) ortak girişiminin kurulduğunu duyurdu. Ecosia ve Qwant, “EUSP, Avrupa'nın dijital egemenliğine katkıda bulunmayı ve kıtanın mevcut arama teknolojilerine karşı güçlü ve bağımsız bir alternatife sahip olmasını sağlamayı amaçlıyor” dedi.
Duyuru
EUSP, hem Ecosia'nın hem de Qwant'ın kullanabileceği gizlilik dostu bir arama dizini geliştirmelidir. Ancak ortaklar muhtemelen Bing ve Google'a tamamen veda etmek istemiyorlar: Basın bülteninde “Her iki şirket de kendi kullanıcıları için mümkün olan en iyi sonuçları ve ürünleri sağlamak amacıyla mevcut arka uç ortaklıklarına devam edecek” dedi.
Diğer arama motorları lisans verebilir
EUSP'nin 2025 yılının ilk çeyreğinden itibaren Fransa'daki Qwant ve Ecosia arama motoru trafiğine hizmet vermesi planlanıyor. Almanya'daki trafiğin önemli bir kısmına da gelecek yılın sonuna kadar hizmet verilecek. Qwant'ın patronu Olivier Abecassis yeni şirkete liderlik edecek ve ilgili Qwant ekibi daha sonra önceki gelişmelerle birlikte EUSP'ye geçiş yapacak.
Yeni ortak girişim aynı zamanda Ecosia'nın kar amacı gütmeyen iş modelinin dışında da faaliyet gösterecek ve bu nedenle uzun vadeli genişleme için yatırımcılardan dış sermaye toplayabilecek. Endeks ayrıca diğer arama motorları tarafından da lisanslanabilir ve örneğin yeni yapay zeka teknolojileri için şeffaf ve güvenli bir veri havuzu olarak Avrupa veri endüstrisi için merkezi bir kaynak olarak hizmet verebilir.
Şu ana kadar Bing ve Google ile
Her iki sağlayıcı da kendilerini her şeyden önce Google'a alternatif olarak görüyor ancak şu anda büyük İnternet şirketlerinin içerikleri olmadan yapamıyorlar. Ecosia ve Qwant öncelikli olarak Microsoft'un Bing platformuna güvenirken, Ecosia geçen yıl Google ve Bing arama sonuçlarının bir karışımına geçiş yaptı.
Berlin'deki start-up Ecosia, kendisini yeşil bir arama motoru olarak konumlandırıyor ve kârını iklim değişikliğiyle mücadele ve ağaç dikmek için kullanacağını vaat ediyor. Qwant, kullanıcıların takip edilmediğini vurguluyor ve kendisini “hakkınızda hiçbir şey bilmeyen bir arama motoru” olarak tanıtıyor. Ancak iki Avrupalı şirket şu ana kadar yalnızca sınırlı ekonomik başarıya sahip oldu ve düşük tek haneli aralıkta pazar paylarına ulaştı. Qwant, 2022'nin sonunda zaten iflasla karşı karşıyaydı ve Avrupa Yatırım Bankası tarafından borçların yeniden yapılandırılması yoluyla kurtarıldı.
(yardımcı)
Duyuru
EUSP, hem Ecosia'nın hem de Qwant'ın kullanabileceği gizlilik dostu bir arama dizini geliştirmelidir. Ancak ortaklar muhtemelen Bing ve Google'a tamamen veda etmek istemiyorlar: Basın bülteninde “Her iki şirket de kendi kullanıcıları için mümkün olan en iyi sonuçları ve ürünleri sağlamak amacıyla mevcut arka uç ortaklıklarına devam edecek” dedi.
Diğer arama motorları lisans verebilir
EUSP'nin 2025 yılının ilk çeyreğinden itibaren Fransa'daki Qwant ve Ecosia arama motoru trafiğine hizmet vermesi planlanıyor. Almanya'daki trafiğin önemli bir kısmına da gelecek yılın sonuna kadar hizmet verilecek. Qwant'ın patronu Olivier Abecassis yeni şirkete liderlik edecek ve ilgili Qwant ekibi daha sonra önceki gelişmelerle birlikte EUSP'ye geçiş yapacak.
Yeni ortak girişim aynı zamanda Ecosia'nın kar amacı gütmeyen iş modelinin dışında da faaliyet gösterecek ve bu nedenle uzun vadeli genişleme için yatırımcılardan dış sermaye toplayabilecek. Endeks ayrıca diğer arama motorları tarafından da lisanslanabilir ve örneğin yeni yapay zeka teknolojileri için şeffaf ve güvenli bir veri havuzu olarak Avrupa veri endüstrisi için merkezi bir kaynak olarak hizmet verebilir.
Şu ana kadar Bing ve Google ile
Her iki sağlayıcı da kendilerini her şeyden önce Google'a alternatif olarak görüyor ancak şu anda büyük İnternet şirketlerinin içerikleri olmadan yapamıyorlar. Ecosia ve Qwant öncelikli olarak Microsoft'un Bing platformuna güvenirken, Ecosia geçen yıl Google ve Bing arama sonuçlarının bir karışımına geçiş yaptı.
Berlin'deki start-up Ecosia, kendisini yeşil bir arama motoru olarak konumlandırıyor ve kârını iklim değişikliğiyle mücadele ve ağaç dikmek için kullanacağını vaat ediyor. Qwant, kullanıcıların takip edilmediğini vurguluyor ve kendisini “hakkınızda hiçbir şey bilmeyen bir arama motoru” olarak tanıtıyor. Ancak iki Avrupalı şirket şu ana kadar yalnızca sınırlı ekonomik başarıya sahip oldu ve düşük tek haneli aralıkta pazar paylarına ulaştı. Qwant, 2022'nin sonunda zaten iflasla karşı karşıyaydı ve Avrupa Yatırım Bankası tarafından borçların yeniden yapılandırılması yoluyla kurtarıldı.
(yardımcı)