Yeniden yapılanmaların çoğu 2023'ün ilk çeyreğinde gerçekleşti ve kesintilerin sayısı eylül ayına kadar her ay azalmaya devam etti, ardından yıl sonu ve bu yılın başına doğru tekrar arttı.
Yalnızca birkaç gün içinde PayPal, eBay, Microsoft ve Amazon gibi şirketler, ortak bir gerekçeyle farklı iş kollarında işten çıkarmalar duyurdu: Daha fazla kâr elde etmek. Ayrıca, yapay zekanın kullanılmasıyla ilgili ayarlamaların argümanı olarak bir gölge de ortaya çıktı.
Bazı işbirlikçileri yerine bu aracı kullanmaya başlayabileceğini itiraf eden markalardan biri de Duolingo'ydu ancak tek değil. Bazı insan kaynakları uzmanları halihazırda yüzlerce şirketin operasyonlarını optimize etmek için şirketlerini yeniden düzenlemeye başladığı yönünde bir eğilim görüyor.
“Üretken yapay zeka, sonsuz olasılıklar arasında içerik, sanat ve tasarım oluşturma biçimimizde devrim yaratarak şirketlerin üretkenliğini artıracak. Son dokuz ayda üretken yapay zekanın üst düzey CEO'ların ve yöneticilerin dikkatini çektiğini, üretkenlik etkisi yarattığını ve dolayısıyla bu teknolojinin değerinin farkına varıldığını gördük” diyor IDC Latin Amerika'da kıdemli yapay zeka ve kanal analisti Danielle Ibran.
Ibran, Brookings Enstitüsü'nün üretken yapay zekanın önümüzdeki 10 yıl içinde verimliliği %18 oranında artıracağını tahmin ettiğini ve bu tür araçlar üreten bazı şirketlerde bunun uygulamasının görülmeye başlanabileceğini belirtiyor.
Publicis Sapient danışmanlık şirketinin genel müdürü Nigel Vaz, CNBC'ye bazı şirketlerin muhtemelen geçen yıl aldıkları güçlü maliyet düşürücü önlemlerin ardından Meta ve Salesforce'un sunduğu avantajlara baktığını söyledi.
Salesforce, Ocak 2023'te iş gücünün yaklaşık %10'unu kesti ve hisse senedi yıl içinde neredeyse ikiye katlanarak 2009'dan bu yana en iyi performansını sergiledi. Meta tarafından açıklanan kesintilerin ardından şirketin hisseleri, Facebook'tan bu yana en iyi yılını geçirdi. Nasdaq'ta piyasaya sürüldü 2012 yılında.
Vaz, “Meta ve Salesforce'u ivmeye ihtiyaç duyan şirketlerden sadece iki örnek olarak görüyorum” dedi. “İvmeyi yakaladıkları anda, muhtemelen yapmanız gerektiğini bildiğiniz şeylere bir adım önde başladığınızda neler olacağını gösterdiler.”
Bu yıl işten çıkarmalardaki artışın bir açıklaması da şirketlerin daha az personelle ve yapay zekanın entegrasyonuyla daha fazlasını yapmayı öğrenmesidir.
Meta için CEO Mark Zuckerberg'in deyimiyle 2023 “verimlilik yılı” oldu ve hisseler neredeyse %200 artarken 20.000 kişi işini kaybetti.
Google, Netflix ve Microsoft, mali yılın son çeyreğinde rapor veren ve daha kârlı olmayı başaran şirketlerden bazıları. Microsoft birkaç gün önce 1.900 kişiyi işten çıkardı, Google 2023'te 7.000'den fazla kişiyi işten çıkardı ve Netflix de iş gücünü azalttı.
Yalnızca birkaç gün içinde PayPal, eBay, Microsoft ve Amazon gibi şirketler, ortak bir gerekçeyle farklı iş kollarında işten çıkarmalar duyurdu: Daha fazla kâr elde etmek. Ayrıca, yapay zekanın kullanılmasıyla ilgili ayarlamaların argümanı olarak bir gölge de ortaya çıktı.
Bazı işbirlikçileri yerine bu aracı kullanmaya başlayabileceğini itiraf eden markalardan biri de Duolingo'ydu ancak tek değil. Bazı insan kaynakları uzmanları halihazırda yüzlerce şirketin operasyonlarını optimize etmek için şirketlerini yeniden düzenlemeye başladığı yönünde bir eğilim görüyor.
“Üretken yapay zeka, sonsuz olasılıklar arasında içerik, sanat ve tasarım oluşturma biçimimizde devrim yaratarak şirketlerin üretkenliğini artıracak. Son dokuz ayda üretken yapay zekanın üst düzey CEO'ların ve yöneticilerin dikkatini çektiğini, üretkenlik etkisi yarattığını ve dolayısıyla bu teknolojinin değerinin farkına varıldığını gördük” diyor IDC Latin Amerika'da kıdemli yapay zeka ve kanal analisti Danielle Ibran.
Ibran, Brookings Enstitüsü'nün üretken yapay zekanın önümüzdeki 10 yıl içinde verimliliği %18 oranında artıracağını tahmin ettiğini ve bu tür araçlar üreten bazı şirketlerde bunun uygulamasının görülmeye başlanabileceğini belirtiyor.
Publicis Sapient danışmanlık şirketinin genel müdürü Nigel Vaz, CNBC'ye bazı şirketlerin muhtemelen geçen yıl aldıkları güçlü maliyet düşürücü önlemlerin ardından Meta ve Salesforce'un sunduğu avantajlara baktığını söyledi.
Salesforce, Ocak 2023'te iş gücünün yaklaşık %10'unu kesti ve hisse senedi yıl içinde neredeyse ikiye katlanarak 2009'dan bu yana en iyi performansını sergiledi. Meta tarafından açıklanan kesintilerin ardından şirketin hisseleri, Facebook'tan bu yana en iyi yılını geçirdi. Nasdaq'ta piyasaya sürüldü 2012 yılında.
Vaz, “Meta ve Salesforce'u ivmeye ihtiyaç duyan şirketlerden sadece iki örnek olarak görüyorum” dedi. “İvmeyi yakaladıkları anda, muhtemelen yapmanız gerektiğini bildiğiniz şeylere bir adım önde başladığınızda neler olacağını gösterdiler.”
Bu yıl işten çıkarmalardaki artışın bir açıklaması da şirketlerin daha az personelle ve yapay zekanın entegrasyonuyla daha fazlasını yapmayı öğrenmesidir.
Meta için CEO Mark Zuckerberg'in deyimiyle 2023 “verimlilik yılı” oldu ve hisseler neredeyse %200 artarken 20.000 kişi işini kaybetti.
Google, Netflix ve Microsoft, mali yılın son çeyreğinde rapor veren ve daha kârlı olmayı başaran şirketlerden bazıları. Microsoft birkaç gün önce 1.900 kişiyi işten çıkardı, Google 2023'te 7.000'den fazla kişiyi işten çıkardı ve Netflix de iş gücünü azalttı.