İkinci bir yöntem canlı alışveriştir, yani kullanıcıların aktarım yapabileceği ve kullanıcıların gerçek zamanlı olarak gösterilen ürünleri satın alabileceği canlı videolardır.
Birkaç daha fazla seçenek, platformdan satın alınabilecek ürünlerin videolarının veya pazarladığı ürünlerle her bir içerik oluşturucunun sayfalarında göründüğü yeni bir sekmedir. Ancak şirket, bu seçeneklerin kademeli olarak gösterileceğini bildirdi.
Bu yeni aracın farkı doğrudan algoritma -ürün bağlantısına sahip olmaktır, kullanıcıları çeken ürünler doğrudan ulaştığında markalar için satın alma olanakları artar, buna ek olarak, küçük ve orta ölçekli yerel şirketler tarafından kullanılabilecek bir kaynaktır. .
Yaratıcıların para kazanması için bir fırsat
Şimdiye kadar, Tiktok'ta para kazanmanın tek yolu canlı yayınlarda bağışlarla yer aldı. Bununla birlikte, Tiktok mağazasının gelişi, yaratıcılara gelir elde etmek için yeni bir alternatif sağlar.
Bu durumda şirket, her işlem için satın alımın bir yüzdesinin yaratıcı için olacağını, üründen sorumlu marka ve Tiktok komisyonu için olacağını açıkladı. Ürünün doğrudan kendi içeriğini üreten bir KOBİ satılması durumunda, yalnızca açıklanmayan şirkete bir komisyon sunacaktır.
Tiktok mağazasında satmaya başlamak için gereksinimler şunlardır: yasal yaş, satıcı profili doğrulama süreci geçtikçe ve 5.000'den fazla takipçiye sahip olmak.
Öte yandan, markalar, makalelerine en iyi uyum sağlayanların ne tür içerik olduğunu belirlemek için Tiktok Mağazası'nın bir parçası olan bir “katalog” içerik oluşturuculara erişebilecek.
Bu platform, şirketin hem yaratıcılar hem de şirketler için bir fırsat olduğunu söylüyor. Sadece Kara Cuma'nın hafta sonu boyunca Tiktok Shop, alıcı sayısında% 165'lik bir artış kaydetti ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bir önceki yıla göre, o gün boyunca 100 milyon dolardan fazla satışa ulaştı Geçen yıl Cuma.
Tiktok gönderilerle ilgilenecek mi?
Elektronik bir ticaret platformu olan Tiktok, nakliye lojistiği sorumluluğunu üstlenirken, tüccar nihai müşteriye göndermek için ambalaj ve hazırlık sürecine dikkat etmelidir.
Kullanıcının bir teslimat sorunu varsa, doğrudan marka/yaratıcı ile ancak uygulama aracılığıyla çözmesi gerekir. Konunun devam etmesi durumunda, Tiktok çözümde ara verecektir.
Ödemek için, kullanıcının diğer Amazon veya Mercado ücretsiz tip platformlarında olduğu gibi finansal bilgileri ve kişisel verileri kullanması gerektiğini belirtmek önemlidir. Bu bağlamda şirket, genel yasanın kişisel verilerin korunması için tüm yükümlülüklerine uyduğunu teyit etmektedir.
İçerik denetimi ve IA
Hassas olabilecek içerikle ilgili olarak, şirket bu tür videolarda çıplak, grafik veya şiddetli görüntülere izin verilmeyeceğini söyledi. Buna ek olarak, satmak için dikkate alınması gereken belirli filtrelerden geçmesi gerektiğini vurguladı.
Platform, birisi Tiktok Mağazası'ndaki satıcı veya yaratıcılar topluluğunun herhangi bir kuralını ihlal etmeye geldiyse, içeriğinin kaldırılacağını söyledi. Öte yandan, geçen yıl tanıtılan AI Avatarlarının Tiktok Mağazasında kullanılmayacağını, yani Yaradan'ın Avatar'ı ürün satmasını sağlayamayacağını doğruladı.
Lansman aşamalarında Tiktok mağazasında görünecek bazı yerel markalar arasında: Renova, Pink Up Cosmetics, Sarelly, Cumhuriyet Kozmetikleri ve Günahsız Güzellik.
Birkaç daha fazla seçenek, platformdan satın alınabilecek ürünlerin videolarının veya pazarladığı ürünlerle her bir içerik oluşturucunun sayfalarında göründüğü yeni bir sekmedir. Ancak şirket, bu seçeneklerin kademeli olarak gösterileceğini bildirdi.
Bu yeni aracın farkı doğrudan algoritma -ürün bağlantısına sahip olmaktır, kullanıcıları çeken ürünler doğrudan ulaştığında markalar için satın alma olanakları artar, buna ek olarak, küçük ve orta ölçekli yerel şirketler tarafından kullanılabilecek bir kaynaktır. .
Yaratıcıların para kazanması için bir fırsat
Şimdiye kadar, Tiktok'ta para kazanmanın tek yolu canlı yayınlarda bağışlarla yer aldı. Bununla birlikte, Tiktok mağazasının gelişi, yaratıcılara gelir elde etmek için yeni bir alternatif sağlar.
Bu durumda şirket, her işlem için satın alımın bir yüzdesinin yaratıcı için olacağını, üründen sorumlu marka ve Tiktok komisyonu için olacağını açıkladı. Ürünün doğrudan kendi içeriğini üreten bir KOBİ satılması durumunda, yalnızca açıklanmayan şirkete bir komisyon sunacaktır.
Tiktok mağazasında satmaya başlamak için gereksinimler şunlardır: yasal yaş, satıcı profili doğrulama süreci geçtikçe ve 5.000'den fazla takipçiye sahip olmak.
Öte yandan, markalar, makalelerine en iyi uyum sağlayanların ne tür içerik olduğunu belirlemek için Tiktok Mağazası'nın bir parçası olan bir “katalog” içerik oluşturuculara erişebilecek.
Bu platform, şirketin hem yaratıcılar hem de şirketler için bir fırsat olduğunu söylüyor. Sadece Kara Cuma'nın hafta sonu boyunca Tiktok Shop, alıcı sayısında% 165'lik bir artış kaydetti ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bir önceki yıla göre, o gün boyunca 100 milyon dolardan fazla satışa ulaştı Geçen yıl Cuma.
Tiktok gönderilerle ilgilenecek mi?
Elektronik bir ticaret platformu olan Tiktok, nakliye lojistiği sorumluluğunu üstlenirken, tüccar nihai müşteriye göndermek için ambalaj ve hazırlık sürecine dikkat etmelidir.
Kullanıcının bir teslimat sorunu varsa, doğrudan marka/yaratıcı ile ancak uygulama aracılığıyla çözmesi gerekir. Konunun devam etmesi durumunda, Tiktok çözümde ara verecektir.
Ödemek için, kullanıcının diğer Amazon veya Mercado ücretsiz tip platformlarında olduğu gibi finansal bilgileri ve kişisel verileri kullanması gerektiğini belirtmek önemlidir. Bu bağlamda şirket, genel yasanın kişisel verilerin korunması için tüm yükümlülüklerine uyduğunu teyit etmektedir.
İçerik denetimi ve IA
Hassas olabilecek içerikle ilgili olarak, şirket bu tür videolarda çıplak, grafik veya şiddetli görüntülere izin verilmeyeceğini söyledi. Buna ek olarak, satmak için dikkate alınması gereken belirli filtrelerden geçmesi gerektiğini vurguladı.
Platform, birisi Tiktok Mağazası'ndaki satıcı veya yaratıcılar topluluğunun herhangi bir kuralını ihlal etmeye geldiyse, içeriğinin kaldırılacağını söyledi. Öte yandan, geçen yıl tanıtılan AI Avatarlarının Tiktok Mağazasında kullanılmayacağını, yani Yaradan'ın Avatar'ı ürün satmasını sağlayamayacağını doğruladı.
Lansman aşamalarında Tiktok mağazasında görünecek bazı yerel markalar arasında: Renova, Pink Up Cosmetics, Sarelly, Cumhuriyet Kozmetikleri ve Günahsız Güzellik.