semaver
New member
Türkiye’de bisiklet kullanmasını teşvik etmek emeliyle finansal dayanak sistemleri hayata geçirilecek, bisiklet paylaşım sistemleri kurulacak. Gelecek yıl için erişilebilir, inançlı, vakit ve maliyet tarafından faal ve sürdürülebilir kent içi ulaşım sistemlerinin oluşturulması temel gaye olarak belirlendi.
Türkiye Bisiklet Federasyonu Samsun Vilayet Temsilcisi Tarık Torul, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyada sürdürülebilir tek ulaşım aracının bisiklet olarak kabul gördüğünü söylemiş oldu.
Torul, son senelerda bisiklet kullanmasının arttığına işaret ederek, “İnsanlar bisikleti ulaşım aracı olarak kullandığından dolayı hem bisiklet satışı artış gösterdi birebir vakitte kullanması arttı. Bunun sebebi bisikletin bir ulaşım aracı olarak kullanılması ve daha epey bisiklet yollarının yapılması. Bunlar insanların bisiklet kullanmasına karşı ilgisini de artırdı. ” diye konuştu.
Bisiklet yollarının bu gelişmelerden dolayı yetersiz gelmeye başladığını lisana getiren Torul, şunları kaydetti:
“Bir periyot bisiklet yolları kıyı kenarlarında yapılırken şu anda kentin her tarafına bisiklet yolları yapılmaya başlandı. Örneğin Hatay’da 40 kilometre kesintisiz bir bisiklet yolu var. Bu, turizm emelli da paha bakılırsan bir yol halini aldı. Samsun’da 22 kilometrelik bir bisiklet yolumuz var. İstanbul’da, Ankara’da, İzmir’de yeni yeni projeler yapılıyor. Yeni gelen kararla bir arada Cumhurbaşkanlığı, kentte yapılacak 1000 kilometrelik bisiklet yollarına dayanak verme sonucu aldı. Bu bizim ismimize değerli bir gelişme. Kentin her yerini bisiklet yollarının kapsaması, Ulaşım Master Planları’nda bisikletin ana ulaşım noktalarından biri olması bizim için o kadar kıymetli bir şey ki… Bir daha sonraki kuşağa daha fazlaca tesir edecek. Okulların bisiklet yollarıyla birbirine bağlandığını düşünün.”
sonucu bisiklet kullanmasını artıracak değerli bir atılım olarak kıymetlendiren Torul, “sonucu olumlu karşılıyoruz. 1000 kilometrelik bir bisiklet yolu teşviki belediyelere değerli bir teşvik. Bugüne kadar biz bu biçimde bir şey duymamıştık. Belediyelerin ulaşım ağlarını büsbütün yenilemeleri gerekecek. Bu planlamaları yapanlara öncelikli olarak teşekkür ediyoruz. Buna uygun belediyelerin plan ve projelerini hazırlaması gerekiyor.” tabirlerini kullandı.
Torul, bisiklet yollarının üretiminden daha sonra gayesi haricinde kullanılmasına müsaade verilmemesi gerektiğini de kelamlarına ekledi.
Bisikletseverlerden Cemre Balkan da sonucu memnuniyetle karşıladıklarını tabir ederek, projeyle bisiklet yollarının artarak daha hayli insanın bisikleti ulaşım gayeli tercih edeceğine inandığını söylemiş oldu.
AA
Okumaya devam et...
Türkiye Bisiklet Federasyonu Samsun Vilayet Temsilcisi Tarık Torul, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyada sürdürülebilir tek ulaşım aracının bisiklet olarak kabul gördüğünü söylemiş oldu.
Torul, son senelerda bisiklet kullanmasının arttığına işaret ederek, “İnsanlar bisikleti ulaşım aracı olarak kullandığından dolayı hem bisiklet satışı artış gösterdi birebir vakitte kullanması arttı. Bunun sebebi bisikletin bir ulaşım aracı olarak kullanılması ve daha epey bisiklet yollarının yapılması. Bunlar insanların bisiklet kullanmasına karşı ilgisini de artırdı. ” diye konuştu.
Bisiklet yollarının bu gelişmelerden dolayı yetersiz gelmeye başladığını lisana getiren Torul, şunları kaydetti:
“Bir periyot bisiklet yolları kıyı kenarlarında yapılırken şu anda kentin her tarafına bisiklet yolları yapılmaya başlandı. Örneğin Hatay’da 40 kilometre kesintisiz bir bisiklet yolu var. Bu, turizm emelli da paha bakılırsan bir yol halini aldı. Samsun’da 22 kilometrelik bir bisiklet yolumuz var. İstanbul’da, Ankara’da, İzmir’de yeni yeni projeler yapılıyor. Yeni gelen kararla bir arada Cumhurbaşkanlığı, kentte yapılacak 1000 kilometrelik bisiklet yollarına dayanak verme sonucu aldı. Bu bizim ismimize değerli bir gelişme. Kentin her yerini bisiklet yollarının kapsaması, Ulaşım Master Planları’nda bisikletin ana ulaşım noktalarından biri olması bizim için o kadar kıymetli bir şey ki… Bir daha sonraki kuşağa daha fazlaca tesir edecek. Okulların bisiklet yollarıyla birbirine bağlandığını düşünün.”
sonucu bisiklet kullanmasını artıracak değerli bir atılım olarak kıymetlendiren Torul, “sonucu olumlu karşılıyoruz. 1000 kilometrelik bir bisiklet yolu teşviki belediyelere değerli bir teşvik. Bugüne kadar biz bu biçimde bir şey duymamıştık. Belediyelerin ulaşım ağlarını büsbütün yenilemeleri gerekecek. Bu planlamaları yapanlara öncelikli olarak teşekkür ediyoruz. Buna uygun belediyelerin plan ve projelerini hazırlaması gerekiyor.” tabirlerini kullandı.
Torul, bisiklet yollarının üretiminden daha sonra gayesi haricinde kullanılmasına müsaade verilmemesi gerektiğini de kelamlarına ekledi.
Bisikletseverlerden Cemre Balkan da sonucu memnuniyetle karşıladıklarını tabir ederek, projeyle bisiklet yollarının artarak daha hayli insanın bisikleti ulaşım gayeli tercih edeceğine inandığını söylemiş oldu.
AA
Okumaya devam et...