Amerika'nın 41 eyaletinin adalet bakanları Meta Platformlarına çok kızgın. Bunu Meta'nın baş danışmanı Jennifer Newstead'e yazdıkları bir mektupta ifade ediyorlar. Bunun nedeni, saldırıya uğrayan Facebook ve Instagram hesaplarındaki reklam patlaması ve operatör Meta'nın yetersiz tepki vermesi olarak algılandı. Bu da yetkililere çok iş düşüyor. Aynı zamanda kendi eyaletlerinin başsavcısı olan 41 adalet bakanı, Newstead'e “Şirketiniz için müşteri hizmetleri olarak çalışmaya istekli değiliz” diye şikayette bulundu.
Duyuru
Bu sefaletin sorumlusu olarak Kasım 2022'de Meta'da yaşanan işten çıkarma dalgasının sorumlu olduğu söyleniyor: “Olası bir bağlantıdan tam olarak emin olamasak da, Meta'nın büyük bir işten çıkarma dalgası duyurmasıyla aynı anda duyuruların arttığını görüyoruz. Mektupta, Kasım 2022'de yaklaşık 11.000 çalışanın Güvenlik, Gizlilik ve Bütünlük sektörlerinde olduğu bildirildi. O zamanlar 11.000 pozisyon, sekiz pozisyonda birden fazlaydı. Meta patronu Mark Zuckerberg'in saçları, 2022'nin üçüncü çeyreğinde faaliyet kârı saniyede 713 dolara düştüğünde diken diken olmuş olmalı. Bakanlar, güvenlik, veri koruma ve bütünlük sektörlerindeki işten çıkarmaların yoğunlaşmasının kaynağı olarak bir CNN raporundan bahsediyor. bu konuda hiçbir şey söylemiyor.
Mektup, arşivlenmiş raporlar için seçilen yetkili rakamları içeriyor. New York Eyaleti'nde, 2019 yılında Facebook ve Instagram'da üçüncü taraf hesapların yasadışı olarak ele geçirildiğine dair 73 rapor vardı. 2024'ün ilk ayında zaten 128 kişi vardı. Diğer ülkelerde de artışlar hızlı. Yalnızca 2022'den 2023'e kadar Vermont'taki raporların sayısı sekiz kattan fazla arttı, Kuzey Carolina'da dört kattan fazla arttı ve Pensilvanya ve Illinois de üç kattan fazla daha fazla vaka sayısı bildirdi.
Müşteri hizmeti yok
İddialar, Meta'nın üçüncü taraf hesapların ele geçirilmesini önlemek için yeterli çabayı göstermemesiyle sınırlı değil. Daha da kötüsü, etkilenen kullanıcılar için çalışan bir destek olmayacaktı. Mektupta birkaç kurbanın ifadeleri yer alıyor.
Bazı mağdurlar doğrudan mali zarara maruz kalıyor. Meta'dan çevrimiçi reklam satın almak için Meta hesaplarını banka hesaplarına veya kredi kartlarına bağladılar. Suçlular bundan yararlanır ve masrafları başkasının pahasına, genellikle binlerce dolar karşılığında, Meta'nın mali avantajına yönelik reklamlar yerleştirir. Suçlular, Meta'nın sözleşme hüküm ve koşullarını ihlal eden tekliflerin reklamını yapmaktan hoşlanırlar. Bu bazen kötüye kullanılan hesabın kalıcı olarak yasaklanmasına yol açar. Meşru sahibinin hesaba erişimi yeniden sağlama talepleri başarılı olmayacak çünkü Facebook onu suçlu olarak damgaladı.
Bir tırmanış, birçok kurban
Diğer failler, Facebook Marketplace'te veya mevcut kişilerle doğrudan iletişim kurarak başka birinin adı altında sahtekarlıkla ürün veya hizmet satmak için başka birinin kimliğini kullanır. Veya acil durum numarası yapıp maddi yardım istiyorlar. Ancak kullanıcı raporlarına göre bu tür entrikaları Meta'ya bildirmenin pek de yararlı olduğu söylenemez. Veri şirketi birden fazla raporu bile göz ardı ediyor. Bir mağdur, Meta'nın kararına göre suçluların davranışlarının kullanım koşullarını ihlal etmediğini bildirdi. Başka bir alıntıda, iki yıllık bir süre boyunca Meta'ya yapılan, formların doldurulduğu, kimliklerin gönderildiği ve yapılan itirazların şirket tarafından bir yanıtla onaylanmadığı tekrarlanan yardım talepleri anlatılıyor.
Ancak Meta kendisini müşterilerden izole etme konusunda yalnız değil: Google, hesap hırsızlığına karşı daha sert önlemler almış olabilir; Ancak yanlış alarm verip meşru kullanıcıyı engellerlerse Google onların sizinle iletişim kurmasına izin vermez. Daha sonra hesap sonsuza kadar bloke kalacaktır. Etkilenen insanlardan bazıları daha sonra yetkililere şikayette bulunuyor ve bu da orada çalışmaya neden oluyor.
Yargıçlar, “Bu mektupla Meta'nın derhal harekete geçmesini ve hesap ihlallerini hafifletmek için yatırımlarını önemli ölçüde artırmasını ve ayrıca hesapları ihlal edilen kullanıcılara yanıt vermesini talep ediyoruz” diye yazdı. Ayrıca ilgili istatistiklerin, belgelerin, çalışan sayıları ve savunma yöntemlerinin bir an önce tartışılması ve açıklanması çağrısında bulunuyorlar.
(ds)
Haberin Sonu
Duyuru
Bu sefaletin sorumlusu olarak Kasım 2022'de Meta'da yaşanan işten çıkarma dalgasının sorumlu olduğu söyleniyor: “Olası bir bağlantıdan tam olarak emin olamasak da, Meta'nın büyük bir işten çıkarma dalgası duyurmasıyla aynı anda duyuruların arttığını görüyoruz. Mektupta, Kasım 2022'de yaklaşık 11.000 çalışanın Güvenlik, Gizlilik ve Bütünlük sektörlerinde olduğu bildirildi. O zamanlar 11.000 pozisyon, sekiz pozisyonda birden fazlaydı. Meta patronu Mark Zuckerberg'in saçları, 2022'nin üçüncü çeyreğinde faaliyet kârı saniyede 713 dolara düştüğünde diken diken olmuş olmalı. Bakanlar, güvenlik, veri koruma ve bütünlük sektörlerindeki işten çıkarmaların yoğunlaşmasının kaynağı olarak bir CNN raporundan bahsediyor. bu konuda hiçbir şey söylemiyor.
Mektup, arşivlenmiş raporlar için seçilen yetkili rakamları içeriyor. New York Eyaleti'nde, 2019 yılında Facebook ve Instagram'da üçüncü taraf hesapların yasadışı olarak ele geçirildiğine dair 73 rapor vardı. 2024'ün ilk ayında zaten 128 kişi vardı. Diğer ülkelerde de artışlar hızlı. Yalnızca 2022'den 2023'e kadar Vermont'taki raporların sayısı sekiz kattan fazla arttı, Kuzey Carolina'da dört kattan fazla arttı ve Pensilvanya ve Illinois de üç kattan fazla daha fazla vaka sayısı bildirdi.
Müşteri hizmeti yok
İddialar, Meta'nın üçüncü taraf hesapların ele geçirilmesini önlemek için yeterli çabayı göstermemesiyle sınırlı değil. Daha da kötüsü, etkilenen kullanıcılar için çalışan bir destek olmayacaktı. Mektupta birkaç kurbanın ifadeleri yer alıyor.
Bazı mağdurlar doğrudan mali zarara maruz kalıyor. Meta'dan çevrimiçi reklam satın almak için Meta hesaplarını banka hesaplarına veya kredi kartlarına bağladılar. Suçlular bundan yararlanır ve masrafları başkasının pahasına, genellikle binlerce dolar karşılığında, Meta'nın mali avantajına yönelik reklamlar yerleştirir. Suçlular, Meta'nın sözleşme hüküm ve koşullarını ihlal eden tekliflerin reklamını yapmaktan hoşlanırlar. Bu bazen kötüye kullanılan hesabın kalıcı olarak yasaklanmasına yol açar. Meşru sahibinin hesaba erişimi yeniden sağlama talepleri başarılı olmayacak çünkü Facebook onu suçlu olarak damgaladı.
Bir tırmanış, birçok kurban
Diğer failler, Facebook Marketplace'te veya mevcut kişilerle doğrudan iletişim kurarak başka birinin adı altında sahtekarlıkla ürün veya hizmet satmak için başka birinin kimliğini kullanır. Veya acil durum numarası yapıp maddi yardım istiyorlar. Ancak kullanıcı raporlarına göre bu tür entrikaları Meta'ya bildirmenin pek de yararlı olduğu söylenemez. Veri şirketi birden fazla raporu bile göz ardı ediyor. Bir mağdur, Meta'nın kararına göre suçluların davranışlarının kullanım koşullarını ihlal etmediğini bildirdi. Başka bir alıntıda, iki yıllık bir süre boyunca Meta'ya yapılan, formların doldurulduğu, kimliklerin gönderildiği ve yapılan itirazların şirket tarafından bir yanıtla onaylanmadığı tekrarlanan yardım talepleri anlatılıyor.
Ancak Meta kendisini müşterilerden izole etme konusunda yalnız değil: Google, hesap hırsızlığına karşı daha sert önlemler almış olabilir; Ancak yanlış alarm verip meşru kullanıcıyı engellerlerse Google onların sizinle iletişim kurmasına izin vermez. Daha sonra hesap sonsuza kadar bloke kalacaktır. Etkilenen insanlardan bazıları daha sonra yetkililere şikayette bulunuyor ve bu da orada çalışmaya neden oluyor.
Yargıçlar, “Bu mektupla Meta'nın derhal harekete geçmesini ve hesap ihlallerini hafifletmek için yatırımlarını önemli ölçüde artırmasını ve ayrıca hesapları ihlal edilen kullanıcılara yanıt vermesini talep ediyoruz” diye yazdı. Ayrıca ilgili istatistiklerin, belgelerin, çalışan sayıları ve savunma yöntemlerinin bir an önce tartışılması ve açıklanması çağrısında bulunuyorlar.
(ds)
Haberin Sonu