Öte yandan siyaset ve sosyal ağlar konusunda uzmanlaşmış teknolojik platform Wappid'in CEO'su Mariana Ponce, son seçimlerde yaşanan olgunun daha karmaşık olduğuna dikkat çekiyor. “Sosyal medya baloncuklarımızda kim olduğumuzun bir yansımasıdır. Tanıdığımız insanların belli bir eğilimi var diye diğer herkesin de aynı şekilde düşüneceğini varsayamayız.”
Ayrıca, dijital ölçekte hikaye anlatımının izleyicilere ulaşmak için önemli olması nedeniyle, cumhurbaşkanlığı seçiminde önde gelen adayların sosyal medya stratejisinde çok alakalı bir konuya değiniliyor.
“Adaylardan birinin kullandığı strateji Juan Gabriel'inki gibiydi; cinsiyeti, sosyal sınıfı ve yaşı aşan bir stratejiydi. Ve bence daha ziyade, diğer seçimlerin seçim tavanı aşıldı ve bu hikayenin birkaç yıl boyunca iyi formüle edilmesiyle, dijital stratejisini doğru şekilde odaklamayan muhalefetin durumundan daha başarılı oldu.” , diyor Ponce.
Hükümet ve Kamusal Dönüşüm Okulu'nda profesör ve Tecnológico de Monterrey Dijital Medya Gözlemevi'nde araştırmacı olan Alejandra Marmolejo, Yurttaş Hareketi adayı Jorge Álvarez Máynez'in bir başarı öyküsü olduğunu belirtiyor.
“Çok sayıda çocuk oy kullanmış olsaydı, Máynez yalnızca şu ana kadar sahip olduğu 6 milyon oyu değil, daha fazlasını da elde etmiş olacaktı; bu çocukların büyüyeceğini ve geleceğin seçmenleri olacağını da unutmayalım. Bunu anlamak, kitlelere nasıl ulaşacağınızı, bir demografiyi nasıl seçeceğinizi, bunun üzerinde nasıl çalışacağınızı ve tüm bunları sizin için desteğe nasıl dönüştüreceğinizi bilmenize yardımcı olur” diyor Marmolejo.
Uzman, dijital dünyada oluşan önyargının ve bunun gelecekte ne kadar tehlikeli olabileceği konusunda hemfikir, çünkü yaratılan siyasi balonların çoğu yalnızca ağ kullanıcılarının gerçekliğini çarpıtmakla kalmıyor, aynı zamanda daha radikal hareketleri de tetikleyebiliyor.
Ayrıca, dijital ölçekte hikaye anlatımının izleyicilere ulaşmak için önemli olması nedeniyle, cumhurbaşkanlığı seçiminde önde gelen adayların sosyal medya stratejisinde çok alakalı bir konuya değiniliyor.
“Adaylardan birinin kullandığı strateji Juan Gabriel'inki gibiydi; cinsiyeti, sosyal sınıfı ve yaşı aşan bir stratejiydi. Ve bence daha ziyade, diğer seçimlerin seçim tavanı aşıldı ve bu hikayenin birkaç yıl boyunca iyi formüle edilmesiyle, dijital stratejisini doğru şekilde odaklamayan muhalefetin durumundan daha başarılı oldu.” , diyor Ponce.
Hükümet ve Kamusal Dönüşüm Okulu'nda profesör ve Tecnológico de Monterrey Dijital Medya Gözlemevi'nde araştırmacı olan Alejandra Marmolejo, Yurttaş Hareketi adayı Jorge Álvarez Máynez'in bir başarı öyküsü olduğunu belirtiyor.
“Çok sayıda çocuk oy kullanmış olsaydı, Máynez yalnızca şu ana kadar sahip olduğu 6 milyon oyu değil, daha fazlasını da elde etmiş olacaktı; bu çocukların büyüyeceğini ve geleceğin seçmenleri olacağını da unutmayalım. Bunu anlamak, kitlelere nasıl ulaşacağınızı, bir demografiyi nasıl seçeceğinizi, bunun üzerinde nasıl çalışacağınızı ve tüm bunları sizin için desteğe nasıl dönüştüreceğinizi bilmenize yardımcı olur” diyor Marmolejo.
Uzman, dijital dünyada oluşan önyargının ve bunun gelecekte ne kadar tehlikeli olabileceği konusunda hemfikir, çünkü yaratılan siyasi balonların çoğu yalnızca ağ kullanıcılarının gerçekliğini çarpıtmakla kalmıyor, aynı zamanda daha radikal hareketleri de tetikleyebiliyor.