Federal hükümet, BAföG sürecinin dijitalleştirilmesinin daha da ilerletilmesinden yana ancak elinin bağlı olduğunu düşünüyor. Federal Eğitim Bakanı, CDU/CSU parlamento grubundan gelen bir talebe şimdi yayınlanan yanıtında, bu görevin “eyaletlerin münhasır sorumluluğunda olduğunu” vurguluyor. Federal Bakan Bettina Stark-Watzinger (FDP), 16 Mayıs 2022 ve 11 Ekim 2022 tarihli mektuplarında, tüm federal eyalet bakanlarını, “elektronik süreç işlemede mevcut medya kesintilerini önlemek” ve “BAföG'ü ortadan kaldırmak” için eğitim finansmanı ofislerine hızlı bir şekilde “elektronik dosyalar” sunmaya çağırdı. uygulamaları ve dijitalleşmeyi teşvik ediyoruz”.
Duyuru
Mart ortasındaki Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Konferansı'nda Stark-Watzinger “talebini yeniden doğruladı”, yanıt devam ediyor (PDF). Saksonya-Anhalt ve Hesse eyaletlerindeki seçilmiş öğrenci derneklerinde e-dosyaların tanıtımına yönelik pilot projeler başarıyla tamamlandı. 2021'den itibaren “BAföG Digital” asistanı aracılığıyla başvuru süreci de tamamen dijitalleştirildi. Daha önce ülke çapındaki öğrenci birliklerinin başvuruların dijitalleştirilmesi konusunda sıkıntı yaşadığı bildirilmişti. Birçok yetkili ofis, internet üzerinden gönderilen belgeleri elle yazdırmak zorunda kalıyor, dolayısıyla kağıt sıkıntısı bile yaşanıyor. Adaylar paralarını almak için aylarca beklediler. Ayrıca birçok giriş eksik.
Hükümet, 2022 ortalarında BAföG'nin 27. Değişiklik Yasası ile elektronik başvuruların yazılı forma eşdeğer bir alternatif olarak getirildiğini açıklıyor. İlki, hedef grubun iletişim alışkanlıkları konusunda “gittikçe daha önemli bir rol” oynuyor. Analog varyant şu anda “eğitim desteğinden yararlanması gereken mümkün olduğunca çok sayıda kursiyer ve ebeveynlerine ulaşmak için” mevcuttur. BAföG'de şu anda Federal Meclis'te tartışılan 29. değişiklik, çalışmaların başlatılması için 1.000 avroluk yardımla yeni bir finansman aracının oluşturulmasını öngörüyor. Plana göre, bu yalnızca dijital formatta “çok az işlem çabasıyla ve yalnızca iki prova gereksinimiyle” talep edilecek. Diğer hizmetler için elektronik başvuru numaralarının daha da geliştirilmesi de bu veriler esas alınarak değerlendirilecektir.
Kayıt defteri modernizasyonu BAföG uygulamalarını basitleştirebilir
Yöneticiye göre, başvuruları göndermek için kullanılacak formlar, 2020'de “istenen bilgilerin grafik gösterimi ve net tanınabilirliği açısından” yakın zamanda “optimize edildi ve bazı durumlarda radikal bir şekilde revize edildi”. Analog veya dijital başvuru formlarının güncellenmesi gerekip gerekmediğini ve ne zaman güncellenmesi gerektiğini sürekli kontrol ediyoruz. “Her bireysel vakada gerekli bilgilerle başvuru sahiplerine hedefli bir şekilde rehberlik eden” çevrimiçi asistanı kullanmanızı öneririz. Süreç ayrıca, stajyerlerin 2023'ün sonundan rezervleri 10.000 Euro'yu aşana kadar varlık kanıtlarını sunmak zorunda kalmayacağı gerçeğiyle de basitleştirildi. Varlık bilgilerinin doğrulanması için ilgili ofislerin yaptığı idari işlerin miktarına ilişkin saat cinsinden ölçülen herhangi bir veri mevcut değildir.
Hükümet, kayıt defterinin devam eden modernizasyonunun idari basitleştirme için artan bir potansiyel sunduğunu ve bunun organizasyon, BT ve veri uzmanlarının yanı sıra avukatlardan oluşan federal bir çalışma grubu çerçevesinde kullanılması gerektiğini umuyor. Bununla birlikte, kayıt defterine başvurma olanağı, “bir yandan verileri sağlayan makamlar ve kurumlar tarafından sunulan veriler konusunda ortak bir anlayışa sahip olunmasını, diğer yandan verileri alan BAföG ofislerinin veri gereksinimlerinin” anlaşılmasını gerektirmektedir. Ayrıca, federal ve eyalet otoriteleri arasında kapsamlı bir delil alışverişi için tek tip bir BT sisteminin sağlanması ve işletilmesi (“Tek-Tek-Tek-Ulusal-Teknik-Sistem”, diğer adıyla NOOTS), Temel Kanunda veya bir anlaşmada değişiklik yapılması gerekmektedir. eyaletlerarası gerekli.
(Ben)
Haberin Sonu
Duyuru
Mart ortasındaki Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Konferansı'nda Stark-Watzinger “talebini yeniden doğruladı”, yanıt devam ediyor (PDF). Saksonya-Anhalt ve Hesse eyaletlerindeki seçilmiş öğrenci derneklerinde e-dosyaların tanıtımına yönelik pilot projeler başarıyla tamamlandı. 2021'den itibaren “BAföG Digital” asistanı aracılığıyla başvuru süreci de tamamen dijitalleştirildi. Daha önce ülke çapındaki öğrenci birliklerinin başvuruların dijitalleştirilmesi konusunda sıkıntı yaşadığı bildirilmişti. Birçok yetkili ofis, internet üzerinden gönderilen belgeleri elle yazdırmak zorunda kalıyor, dolayısıyla kağıt sıkıntısı bile yaşanıyor. Adaylar paralarını almak için aylarca beklediler. Ayrıca birçok giriş eksik.
Hükümet, 2022 ortalarında BAföG'nin 27. Değişiklik Yasası ile elektronik başvuruların yazılı forma eşdeğer bir alternatif olarak getirildiğini açıklıyor. İlki, hedef grubun iletişim alışkanlıkları konusunda “gittikçe daha önemli bir rol” oynuyor. Analog varyant şu anda “eğitim desteğinden yararlanması gereken mümkün olduğunca çok sayıda kursiyer ve ebeveynlerine ulaşmak için” mevcuttur. BAföG'de şu anda Federal Meclis'te tartışılan 29. değişiklik, çalışmaların başlatılması için 1.000 avroluk yardımla yeni bir finansman aracının oluşturulmasını öngörüyor. Plana göre, bu yalnızca dijital formatta “çok az işlem çabasıyla ve yalnızca iki prova gereksinimiyle” talep edilecek. Diğer hizmetler için elektronik başvuru numaralarının daha da geliştirilmesi de bu veriler esas alınarak değerlendirilecektir.
Kayıt defteri modernizasyonu BAföG uygulamalarını basitleştirebilir
Yöneticiye göre, başvuruları göndermek için kullanılacak formlar, 2020'de “istenen bilgilerin grafik gösterimi ve net tanınabilirliği açısından” yakın zamanda “optimize edildi ve bazı durumlarda radikal bir şekilde revize edildi”. Analog veya dijital başvuru formlarının güncellenmesi gerekip gerekmediğini ve ne zaman güncellenmesi gerektiğini sürekli kontrol ediyoruz. “Her bireysel vakada gerekli bilgilerle başvuru sahiplerine hedefli bir şekilde rehberlik eden” çevrimiçi asistanı kullanmanızı öneririz. Süreç ayrıca, stajyerlerin 2023'ün sonundan rezervleri 10.000 Euro'yu aşana kadar varlık kanıtlarını sunmak zorunda kalmayacağı gerçeğiyle de basitleştirildi. Varlık bilgilerinin doğrulanması için ilgili ofislerin yaptığı idari işlerin miktarına ilişkin saat cinsinden ölçülen herhangi bir veri mevcut değildir.
Hükümet, kayıt defterinin devam eden modernizasyonunun idari basitleştirme için artan bir potansiyel sunduğunu ve bunun organizasyon, BT ve veri uzmanlarının yanı sıra avukatlardan oluşan federal bir çalışma grubu çerçevesinde kullanılması gerektiğini umuyor. Bununla birlikte, kayıt defterine başvurma olanağı, “bir yandan verileri sağlayan makamlar ve kurumlar tarafından sunulan veriler konusunda ortak bir anlayışa sahip olunmasını, diğer yandan verileri alan BAföG ofislerinin veri gereksinimlerinin” anlaşılmasını gerektirmektedir. Ayrıca, federal ve eyalet otoriteleri arasında kapsamlı bir delil alışverişi için tek tip bir BT sisteminin sağlanması ve işletilmesi (“Tek-Tek-Tek-Ulusal-Teknik-Sistem”, diğer adıyla NOOTS), Temel Kanunda veya bir anlaşmada değişiklik yapılması gerekmektedir. eyaletlerarası gerekli.
(Ben)
Haberin Sonu