Şirket verilerine göre, Ocak-Kasım 2024 döneminde 2023 yılının aynı dönemine göre OnStar kullanımında %38'lik bir artış yaşanırken, kullanıcılar sosyal ağlarda 2,2 milyon saatten fazla vakit geçirdi.
GM, 2025 model yılından itibaren tüm yeni araçların otomatik çarpışma tepkileri, mobil uygulamalardan uzaktan komutlar, navigasyon ve sesli yardım gibi standart OnStar özelliklerini içereceğini duyurdu. Bu özellikler, Chevrolet, Buick, GMC ve Cadillac marka araçlarda sekiz yıl boyunca hiçbir ek ücret ödemeden mevcut olacak ve bağlantılı hizmetlerin benimsenmesini artırma çabasını yansıtıyor.
OnStar'ın belirlediği en çok kullanılan üç uygulama arasında YouTube, Facebook ve TikTok vardı. Ses akışı konusunda kullanıcılar Spotify ve Apple Music'i tercih etti. Sosyal ağlar alanında ise en popüler olanlar Facebook, TikTok ve Instagram oldu.
Meksika'nın Latin Amerika'nın en dinamik telekomünikasyon pazarlarından biri olduğunu, 5G ağlarının konuşlandırılmasında önemli bir noktada olduğunu söylemek gerekir. GSMA İstihbaratına göre 2025 yılına kadar bölgedeki mobil bağlantıların %12'sinin 5G olması bekleniyor.
Danışmanlık firması Insights Leader'a göre bağlantılı otomobil pazarı 2032 yılına kadar 233,63 milyon dolarlık bir değere ulaşabilir.
Ancak bu teknolojinin hızla büyümesi, finans, enerji ve ulaşım sektörleri gibi kritik altyapıların korunması için siber güvenliğe de öncelik verilmesini gerektiriyor.
“İnternete bağlı herhangi bir cihaz saldırıya uğramaya açıktır. BeyondTrust satış müdürü Josué Ariza, “Genel olarak bir suçlu, veri toplama, alışveriş ve işleme gibi 'akıllı' işlevlerine izinsiz olarak müdahale edebilir” diyor.
Bu müdahaleler aynı zamanda saldırganların diğer sistemlere geçmesine de olanak sağlar. İkincisi çok yaygındır, çünkü bu IoT cihazlarını diğer verilere erişim için en zayıf halkalar olarak kullanırlar, dolayısıyla sürücülerin düşünmesi gereken siber güvenlik yaklaşımıdır.
Ariza'ya göre güvenlik açıklarının farklı araç türlerinde bulunması daha yaygın. Bunlar, izinsiz olarak uzaktan takip, tespit ve kontrole olanak sağlayabilir.
“Ayrıca bazı araç üreticilerinin kendi API’lerini geliştirmek yerine üçüncü taraf API’leri (Uygulama Programlama Arayüzü) kullandıkları da tespit edildi. Tüm bunlar araba korsanlığı olasılığını artırıyor,” diye belirtiyor BeyondTrust.
GM, 2025 model yılından itibaren tüm yeni araçların otomatik çarpışma tepkileri, mobil uygulamalardan uzaktan komutlar, navigasyon ve sesli yardım gibi standart OnStar özelliklerini içereceğini duyurdu. Bu özellikler, Chevrolet, Buick, GMC ve Cadillac marka araçlarda sekiz yıl boyunca hiçbir ek ücret ödemeden mevcut olacak ve bağlantılı hizmetlerin benimsenmesini artırma çabasını yansıtıyor.
OnStar'ın belirlediği en çok kullanılan üç uygulama arasında YouTube, Facebook ve TikTok vardı. Ses akışı konusunda kullanıcılar Spotify ve Apple Music'i tercih etti. Sosyal ağlar alanında ise en popüler olanlar Facebook, TikTok ve Instagram oldu.
Meksika'nın Latin Amerika'nın en dinamik telekomünikasyon pazarlarından biri olduğunu, 5G ağlarının konuşlandırılmasında önemli bir noktada olduğunu söylemek gerekir. GSMA İstihbaratına göre 2025 yılına kadar bölgedeki mobil bağlantıların %12'sinin 5G olması bekleniyor.
Danışmanlık firması Insights Leader'a göre bağlantılı otomobil pazarı 2032 yılına kadar 233,63 milyon dolarlık bir değere ulaşabilir.
Ancak bu teknolojinin hızla büyümesi, finans, enerji ve ulaşım sektörleri gibi kritik altyapıların korunması için siber güvenliğe de öncelik verilmesini gerektiriyor.
“İnternete bağlı herhangi bir cihaz saldırıya uğramaya açıktır. BeyondTrust satış müdürü Josué Ariza, “Genel olarak bir suçlu, veri toplama, alışveriş ve işleme gibi 'akıllı' işlevlerine izinsiz olarak müdahale edebilir” diyor.
Bu müdahaleler aynı zamanda saldırganların diğer sistemlere geçmesine de olanak sağlar. İkincisi çok yaygındır, çünkü bu IoT cihazlarını diğer verilere erişim için en zayıf halkalar olarak kullanırlar, dolayısıyla sürücülerin düşünmesi gereken siber güvenlik yaklaşımıdır.
Ariza'ya göre güvenlik açıklarının farklı araç türlerinde bulunması daha yaygın. Bunlar, izinsiz olarak uzaktan takip, tespit ve kontrole olanak sağlayabilir.
“Ayrıca bazı araç üreticilerinin kendi API’lerini geliştirmek yerine üçüncü taraf API’leri (Uygulama Programlama Arayüzü) kullandıkları da tespit edildi. Tüm bunlar araba korsanlığı olasılığını artırıyor,” diye belirtiyor BeyondTrust.