Anket: İşletmeler GDPR’yi karmaşık ve kullanışsız buluyor

Adanali

Member
Dijital dernek Bitkom tarafından yapılan bir ankete göre Alman şirketleri, 2018’den bu yana yürürlükte olan Genel Veri Koruma Yönetmeliği veya kısaca GDPR’den oldukça memnun değil. Eğitim açısından bakıldığında mevzuata dört puan verecekler. %78’i özellikle veri koruma kurallarının iş süreçlerini karmaşık hale getirdiğinden, %77’si ise bunların fazla pratik olmadığından endişe ediyor. Yarıdan fazlası (%56) GDPR’nin yeni ürünlerin geliştirilmesini geciktirdiğinden şikayet etti. Ve %59’u veri koruma yetkililerini kuralları “kendi dünya görüşlerini uygulamak” için kullanmakla suçladı.

Duyuru



Ancak ankete katılan şirketler GDPR’nin olumlu yönlerini de görüyor: %61’i şirketteki veri güvenliğinin arttığını söylüyor. Pek çok kişi GDPR’nin dünya çapında standartları belirlediğini doğruladı. Ve %51’inin dijital süreçlere olan güveni arttı. %45’in belirttiği gibi, AB’deki rekabet koşulları artık daha dengeli.

“Kalıcı veri koruma görevi” ile mücadele etmek


Ancak anket sonuçları hakkında yorum yapan Bitkom yönetiminden Susanne Dehmel, şirketlerin “kalıcı veri koruma görevi” ile mücadele etmek zorunda olduğunu söyledi. GDPR’nin yürürlüğe girmesinden bu yana her iki şirketten biri veri korumasına daha fazla çaba harcadı ve durumun da böyle olduğunu varsayıyor. %33’ü daha fazla çaba gösterilmesini bekliyor. Şirketlerdeki veri koruma görevlilerinin %86’sı hukuk alanındaki güncel veri koruma gelişmelerinin tamamına zar zor ayak uydurabiliyor. Yüzde 74’ü ise Almanya’da veri korumanın o kadar karmaşık hale geldiğini ve çalışanları veri koruma konusunda eğitmekte zorlandıklarını söylüyor.

Şirketlerin %92’si GDPR uygulamasının hiçbir zaman tam olarak tamamlanmadığından şikayetçi oldu. %86’sı için yeni dijital araçların uygulanması denetimi sürekli olarak yeniden başlatıyor. Şirketler ayrıca kesin gerekliliklerle ilgili yasal belirsizlikten, denetleyici otoritelerden tavsiye alınmamasından ve temel olarak çok yüksek gerekliliklerden şikayetçi oldu.

“Sektörün büyük ağıtı”


Bitkom’a göre, son on iki ayda ankete katılan şirketlerin neredeyse tamamında GDPR nedeniyle “yenilikçi projeler” başarısız oldu. Lobi derneği, yenilikler arasında veri havuzlarının oluşturulmasını, müşteri hizmetlerindeki süreçlerin optimize edilmesini veya yeni veri analizi ve yapay zeka araçlarının kullanılmasını öne sürüyor.

Lobi derneği, politikacıların bu talihsiz duruma artık bir çözüm bulmaları gerektiği sonucuna varıyor. Şirketlerin %95’i özel ve özel veri koruma düzenlemelerinin bir araya getirilmesini istiyor. Ve %66’sı Almanya’da veri koruma kontrolünün standartlaştırılmasını talep ediyor. Bitkom’a göre anket temsili nitelikte: Almanya’da 20 veya daha fazla çalışanı olan 503 şirketle görüşüldü.

Görünüşe göre Bitkom, ekonominin GDPR’yi kaçırıp kaçırmadığını sormadı. Bu, Federal Veri Koruma Komiseri Ulrich Kelber’in yakın zamanda iş derneklerine karşı yönelttiği suçlamanın tam olarak aynısıdır. Daha önce kötü hazırlıklıydılar ve artık şirketler veri koruma düzenlemelerini iş modellerine dahil etmekte başarısız oluyorlar. Kelber “sektördeki büyük şikayetlerden” bıktığını söyledi.


(yardım)



Haberin Sonu
 
Üst