Yıl sonunda şirket ayrıca 2023 mali yılında 2022 yılına kıyasla %12 daha fazla gelir elde ettiğini, bunun da 574,8 milyar dolarlık kârı temsil ettiğini söyledi. Andy Jassy, e-ticaret sektörünün yanı sıra AWS ve Prime'ın geçtiğimiz çeyrekte daha başarılı olduğunu belirtti.
“Noel tatilinde rekor sayıda satış gerçekleştirdik, bu da 2023 kapanışımızı güçlendirdi (…) AWS, platforma abone olan Prime üyeleri arasında daha hızlı büyümenin yanı sıra büyümesini de sürdürdü. Amazon CEO'su Andy Jassy, yatırımcı mektubunda şunları söyledi.
Noel satışlarının yanı sıra Kara Cuma ve Siber Pazartesi de şirketin diğer itici güçleriydi. Şirket bu dönemlerde 1.000 milyon ürün sattığını ve yalnızca ABD'de 500 milyondan fazla ürünün bağımsız satıcılar tarafından satıldığını belirtti. . .
Şirket, Kuzey Amerika'nın yanı sıra uluslararası pazarının da 2023'te %11 büyümeyi başardığını ve bunun 131,2 milyar dolar kar elde ettiğini belirtiyor.
2021 ve 2022'de e-ticaretin yükselişi Amazon hissedarlarının şirkete daha fazla odaklanmasına neden oldu, ancak şirketin yaşadığı enflasyon ve işten çıkarmalar büyümeyi yavaşlattı.
Üretken yapay zeka konusundaki çılgınlık aynı zamanda daha büyük bulut iş yüklerini de beraberinde getirerek AWS'nin ve rakip genel bulut sağlayıcılarının işlerini artırdı. Ancak Amazon'un bu alandaki rakipleri Google ve Microsoft, e-ticaret devinin kârının düşmesine neden olmadı.
Şirketin bulut işinde yıl sonu %13'lük bir artış elde edildi ve bunun sonucunda 242 milyar dolar gelir elde edildi.
“Noel tatilinde rekor sayıda satış gerçekleştirdik, bu da 2023 kapanışımızı güçlendirdi (…) AWS, platforma abone olan Prime üyeleri arasında daha hızlı büyümenin yanı sıra büyümesini de sürdürdü. Amazon CEO'su Andy Jassy, yatırımcı mektubunda şunları söyledi.
Noel satışlarının yanı sıra Kara Cuma ve Siber Pazartesi de şirketin diğer itici güçleriydi. Şirket bu dönemlerde 1.000 milyon ürün sattığını ve yalnızca ABD'de 500 milyondan fazla ürünün bağımsız satıcılar tarafından satıldığını belirtti. . .
Şirket, Kuzey Amerika'nın yanı sıra uluslararası pazarının da 2023'te %11 büyümeyi başardığını ve bunun 131,2 milyar dolar kar elde ettiğini belirtiyor.
2021 ve 2022'de e-ticaretin yükselişi Amazon hissedarlarının şirkete daha fazla odaklanmasına neden oldu, ancak şirketin yaşadığı enflasyon ve işten çıkarmalar büyümeyi yavaşlattı.
Üretken yapay zeka konusundaki çılgınlık aynı zamanda daha büyük bulut iş yüklerini de beraberinde getirerek AWS'nin ve rakip genel bulut sağlayıcılarının işlerini artırdı. Ancak Amazon'un bu alandaki rakipleri Google ve Microsoft, e-ticaret devinin kârının düşmesine neden olmadı.
Şirketin bulut işinde yıl sonu %13'lük bir artış elde edildi ve bunun sonucunda 242 milyar dolar gelir elde edildi.