Amazon sohbet robotu Rufus nasıl çalışıyor?
Şirket, chatbotun, mevcut ürünlerin tüm kataloğuyla eğitildiğinden, platformdaki ürünlerle ilgili “on milyonlarca soruyu” yanıtlayabildiğini iddia ediyor.
Buna ek olarak, diğer kullanıcıların incelemeleri, satın alma topluluğundan gelen soru ve yanıtların yanı sıra internette mevcut olan daha fazla kamuya açık bilgi de dikkate alındı; ancak şirket, öneriler için hangi verileri ve hangi sitelerden yararlandığını özellikle açıklamadı.
Amazon'un kullandığı geniş dil modeli (LLM), şirket bünyesinde ve alışveriş sektörüne özel önem verilerek geliştirildi; böylece müşteriler, kendileri için en iyi ürünün hangisi olduğu konusunda özel sorular sorabilecekler.
Örneğin, kullanıcının ihtiyaçlarına göre en iyi ürünün hangisi olduğu veya diğer kişilerin görüşlerine ve internetteki verilere göre ürünün kalitesinin ne kadar performans gösterdiği veya ne kadar dayandığı gibi sorular arasında.
Aynı şekilde bir kategoriye ilişkin “işitme cihazı alırken nelere dikkat edilmeli?” gibi genel sorular da sorulabiliyor. veya “Yağmurlu havalarda futbol oynamak için en iyi aksesuarlar nelerdir?” Kullanıcı bir proje başlatmak istese bile Rufus ayrıca önerilerde bulunacaktır.
Rufus, alışverişin ötesinde diğer alanlardan da bilgi edinerek moda veya teknoloji trendleri hakkında da bilgi sunarak insanların bu alanlardaki en son ürünlerden haberdar olmasını sağlayabilir.
Ancak yine de kullanıcıların sormadığı şeylere yanıt vermesi, hatta ürünlerle ilgili verdiği bilgilerin sınırlı olması gibi bazı hatalar barındırıyor.
Şirket, chatbotun, mevcut ürünlerin tüm kataloğuyla eğitildiğinden, platformdaki ürünlerle ilgili “on milyonlarca soruyu” yanıtlayabildiğini iddia ediyor.
Buna ek olarak, diğer kullanıcıların incelemeleri, satın alma topluluğundan gelen soru ve yanıtların yanı sıra internette mevcut olan daha fazla kamuya açık bilgi de dikkate alındı; ancak şirket, öneriler için hangi verileri ve hangi sitelerden yararlandığını özellikle açıklamadı.
Amazon'un kullandığı geniş dil modeli (LLM), şirket bünyesinde ve alışveriş sektörüne özel önem verilerek geliştirildi; böylece müşteriler, kendileri için en iyi ürünün hangisi olduğu konusunda özel sorular sorabilecekler.
Örneğin, kullanıcının ihtiyaçlarına göre en iyi ürünün hangisi olduğu veya diğer kişilerin görüşlerine ve internetteki verilere göre ürünün kalitesinin ne kadar performans gösterdiği veya ne kadar dayandığı gibi sorular arasında.
Aynı şekilde bir kategoriye ilişkin “işitme cihazı alırken nelere dikkat edilmeli?” gibi genel sorular da sorulabiliyor. veya “Yağmurlu havalarda futbol oynamak için en iyi aksesuarlar nelerdir?” Kullanıcı bir proje başlatmak istese bile Rufus ayrıca önerilerde bulunacaktır.
Rufus, alışverişin ötesinde diğer alanlardan da bilgi edinerek moda veya teknoloji trendleri hakkında da bilgi sunarak insanların bu alanlardaki en son ürünlerden haberdar olmasını sağlayabilir.
Ancak yine de kullanıcıların sormadığı şeylere yanıt vermesi, hatta ürünlerle ilgili verdiği bilgilerin sınırlı olması gibi bazı hatalar barındırıyor.