EY danışmanlık şirketi tarafından yapılan bir ankete göre, birçok Alman çalışanın işleri için büyük bir motivasyonu yok: yalnızca %48'i işte her şeyini verdiklerini söylüyor. Ancak katılımcıların yaşlarına göre belirgin farklılıklar ortaya çıktı. Genellikle baby boomers olarak adlandırılan 50 yaşın sonundaki yaş grubunda neredeyse üçte ikisi (%63) özellikle motive olacaktır. GenZ arasında, yani 29 yaşın altındaki en genç çalışanların yalnızca %43'ü bunu söylüyor.
Duyuru
Uluslararası bir karşılaştırmada, Alman yanıt verenlerin oranı %54 olan ortalamanın biraz altındadır. Ancak diğer ülkelerde bu oran önemli ölçüde daha düşük: Özellikle motive olmuş çalışanların yüzdesi, Fransa (%37), Hollanda (%36) ve Japonya'da (%19) çalışanlar arasında önemli ölçüde daha düşük. Anket bir kez daha Hindistan (%67), Çin (%59) ve ABD (%57) için daha iyi rakamları ortaya çıkardı. Ey'e göre, anket için dünya çapında 1.000'i Almanya'da olmak üzere 17.000'den fazla kişiyle görüşüldü.
Yarısından azı işverenlere tavsiyede bulunacak
Bu isteksizlik işverenleri de etkiliyor gibi görünüyor: On katılımcıdan yalnızca dördü (%44) mevcut işverenini bir arkadaşına tavsiye ediyor. Küresel bir karşılaştırmada bu değer %50'dir. İsviçre'de %42'si iş değiştirmeyi de düşünüyor: erkekler (%45) kadınlara (%41) göre daha sık. Bu değer yalnızca Hindistan (%50) ve Fransa'da (%43) daha yüksektir.
İnsanların geçiş yapma nedenlerine bakıldığında evden çalışma %50 ile ilk sırada yer alıyor. Daha iyi kariyer fırsatları, daha fazla esneklik ve yöneticilerin davranışları veya kalitesi (her biri %49) da önemli bir rol oynadı. Yüzde 47'si bunun nedeninin maaş artışları olduğunu düşünüyor. Yanıt veren Almanların yaklaşık beşte biri (%21) tamamen evden çalışabiliyor; diğer üçte biri ise en azından çoğunluk (%36).
İş dünyasında kalıcı durum?
EY ortağı Nelson Taapken sonuçlar hakkında şunları söyledi: “Almanya, yüksek üretkenliği garanti eden, mükemmel eğitimli ve motivasyonu yüksek çalışanları sayesinde, konumlar için uluslararası rekabette her zaman puan kazanmayı başardı.” “Hindistan ve Çin gibi ülkelerde, bazen çok daha kötü koşullar altında, insanlar işlerini buradaki çalışanlardan daha fazla motivasyonla yürütüyorsa, bu bize toplum olarak ama her şeyden önce işverenler olarak düşünecek bir şey vermeli” diye açıkladı.
Taapken'e göre, her gün sınırlarınızı zorlamak için o kadar motive ve hazırlıklı olmamanız anlaşılabilir. Motivasyonsuz çalışmanın işgücü arasında kalıcı bir durum haline gelmesi sorun teşkil etmektedir. Şirketler, zayıf liderlik, zayıf şirket kültürü, iletişim eksikliği veya çok fazla çalışmaktan kaynaklanan stres gibi bunu teşvik eden faktörler üzerinde çalışabilir.
(yardımcı)
Duyuru
Uluslararası bir karşılaştırmada, Alman yanıt verenlerin oranı %54 olan ortalamanın biraz altındadır. Ancak diğer ülkelerde bu oran önemli ölçüde daha düşük: Özellikle motive olmuş çalışanların yüzdesi, Fransa (%37), Hollanda (%36) ve Japonya'da (%19) çalışanlar arasında önemli ölçüde daha düşük. Anket bir kez daha Hindistan (%67), Çin (%59) ve ABD (%57) için daha iyi rakamları ortaya çıkardı. Ey'e göre, anket için dünya çapında 1.000'i Almanya'da olmak üzere 17.000'den fazla kişiyle görüşüldü.
Yarısından azı işverenlere tavsiyede bulunacak
Bu isteksizlik işverenleri de etkiliyor gibi görünüyor: On katılımcıdan yalnızca dördü (%44) mevcut işverenini bir arkadaşına tavsiye ediyor. Küresel bir karşılaştırmada bu değer %50'dir. İsviçre'de %42'si iş değiştirmeyi de düşünüyor: erkekler (%45) kadınlara (%41) göre daha sık. Bu değer yalnızca Hindistan (%50) ve Fransa'da (%43) daha yüksektir.
İnsanların geçiş yapma nedenlerine bakıldığında evden çalışma %50 ile ilk sırada yer alıyor. Daha iyi kariyer fırsatları, daha fazla esneklik ve yöneticilerin davranışları veya kalitesi (her biri %49) da önemli bir rol oynadı. Yüzde 47'si bunun nedeninin maaş artışları olduğunu düşünüyor. Yanıt veren Almanların yaklaşık beşte biri (%21) tamamen evden çalışabiliyor; diğer üçte biri ise en azından çoğunluk (%36).
İş dünyasında kalıcı durum?
EY ortağı Nelson Taapken sonuçlar hakkında şunları söyledi: “Almanya, yüksek üretkenliği garanti eden, mükemmel eğitimli ve motivasyonu yüksek çalışanları sayesinde, konumlar için uluslararası rekabette her zaman puan kazanmayı başardı.” “Hindistan ve Çin gibi ülkelerde, bazen çok daha kötü koşullar altında, insanlar işlerini buradaki çalışanlardan daha fazla motivasyonla yürütüyorsa, bu bize toplum olarak ama her şeyden önce işverenler olarak düşünecek bir şey vermeli” diye açıkladı.
Taapken'e göre, her gün sınırlarınızı zorlamak için o kadar motive ve hazırlıklı olmamanız anlaşılabilir. Motivasyonsuz çalışmanın işgücü arasında kalıcı bir durum haline gelmesi sorun teşkil etmektedir. Şirketler, zayıf liderlik, zayıf şirket kültürü, iletişim eksikliği veya çok fazla çalışmaktan kaynaklanan stres gibi bunu teşvik eden faktörler üzerinde çalışabilir.
(yardımcı)