Akış sanatçıları sadece 3 dolarlık telif hakkı almaktan muzdarip

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
2024 raporlarına göre, üç hizmet 1000 görüntüleme başına ortalama 6 dolardan fazla para ödedi. Aslında, Amazon müziği ortalama 8,80 dolara ulaştı. Duetti, hesaplamasının sabit üreme oranlarına dayanmadığına, farklı gelir ve telif ödemelerini temsil ettiğine dikkat çekiyor.

Macario Martínez, sosyal ağlar aracılığıyla şöhrete nasıl atlayacağının bir örneğidir, sanatsal kariyerinizi zorlamaya yardımcı olabilir, ancak reprodüksiyonların ötesinde, birçok sanatçı müziklerini diğer stratejilerle karlı hale getirmeye çalışır.

“Kayıt ve mal satmaktan yaşıyorsunuz. Reprodüksiyonlar para vermiyor ”dedi. Apple ve Amazon hizmetleri için önemli miktarda abone toplarken, Tidal bu verileri yayınlamıyor ve çok daha az dinleyicisi olduğuna inanılıyor. Bununla birlikte, Apple ve Amazon'un birleşik aboneleri bile, sektör liderinin 675 milyon kullanıcıya ulaşan Spotify'ın sahip olduğu ödeme kullanıcılarının sayısının geride kaldı.

Daniel Ek tarafından yönetilen akış durumunda, her 1000 görüntüleme için ortalama 3 dolar ödüyor ve sanatçılar için sektördeki diğerlerinden daha az kazançlı olduğu biliniyor. Rapor ayrıca Spotify ödemelerinin yıllar içinde battığını ve 2021'de Duetti'ye göre dört doların biraz üzerinde ödemenin görüldüğünü gösteriyor.

Bunun gerçekleşmesinin bir nedeni, akış gerektiren bir kuruluş olan Mekanik Lisans Kolektifi'nin (MLC) talebine göre, telif haklarındaki bu değişikliğin Spotify algoritmasında değişikliklerden kaynaklanmasıdır. Bu 2021 ve 2024 arasında oldu, 'keşif' iletimlerinin oranı daha büyüktü, ancak küçük telif hakları, çünkü akış, reprodüksiyonlar bu seçenekten geldiğinde standart orandan% 30 veya daha az ödeme yapıyor.

MLC, Mayıs 2024'te Spotify'ı Ocak 2025'te istedi, federal bir yargıç yasayı müzik aktaran yasayı reddetti.

Spotify genel müdürü Daniel Ek, geçmişte şirketin ödemeleri hakkındaki eleştirilere önem vermiştir ve düşük ödemelerin olası bir nedeni olarak sanatçıların bağlılık eksikliğini belirtmiştir. EK, her iki yılda bir yeni bir albüm başlatmak yerine, Temmuz 2020'de Music Ally Müzikal Danışmanlığına “çabayı koymak, albümün etrafına anlatmak ve hayranlarla sürekli bir diyalog sürdürmek” dedi.

Haziran ayında EK, müzikal içerik maliyetlerinin “neredeyse sıfır” oluşturulduğunu söyleyerek çağrıldıktan sonra bir protestoya cevap vermek zorunda kaldı ve görünüşe göre şirketin etrafında dolaşan yetersiz ödemeler hakkındaki eleştirileri görmezden geldi.

Buna ek olarak, bazı uzmanlar geleceğe yönelik ve AI gibi araçların entegrasyonu ile bu durumun daha da kötüleşebileceğini vurgulamaktadır. Deezer, platformunda 10 müzikal kreasyondan birinin gürültü veya bu tür araçlarla oluşturulan sahte bir şarkı olduğunu duyurdu. Akış şirketi, bunları tespit etmek için “gelişmiş bir araç” uyguladığını söyledi.

Spotify bir numaralı yarışmacı, bu teknoloji ile tam olarak üretilen yaklaşık 10.000 şarkının her gün platforma tırmandığını açıkladı.

“Yapay zeka içeren veya AI ile yapılan çalışmalarla ilgili tartışma, telif hakkı avukatı Luis Altamirano'yu artırıyor.

Öyleyse daha çok nereden kazanıyorsun?


Duetti, YouTube'u Spotify'ın en büyük rakibi olarak tanımladı ve sanatçıların 2024'te ortalama 3 puan karına katılımı 2023'e kıyasla artış oldu.

Hizmet, 1000 görüntüleme başına yaklaşık 4.80 $ ödüyor ve ayrıca danışman, Tiktok'ta viral olan sanatçıların şöhretleri için çok az kazanma eğiliminde olduklarını belirtiyor, çünkü ortalama olarak bir şarkının yeniden üretildiği her 1000 kez her 1000 $ için 0,50 $ alıyorlar, ancak Daha fazla para kazanabilecekleri YouTube kanallarına halka açılmalarına yardımcı olur.

Aslında Duetti, Tiktok'un viral şarkılarının sadece% 15'inin telif ödemelerindeki artışları gördüğünü ve bunun diğer platformlara taşınma popülaritesine bağlı olduğunu tahmin ediyor.
 
Üst