Sony Meksika Dijital görüntüleme bölümünün satış ve pazarlama müdür yardımcısı Ricardo Valencia, telefonların geniş bir kitleyi hedefledikleri için kameralardan daha fazla satmaya devam ettiğini açıklıyor; Ancak bu, fotoğrafçılık sektörünün düşüşte olduğu ve sektörün uzman kitleler için daha ileri teknolojileri tercih ettiği anlamına gelmiyor.
Aynasız kameralar, fotoğraflarında en iyi kaliteyi arayan veya en üst düzey cihaz yelpazesindeki yeniliklere rağmen donanım sınırlamaları nedeniyle telefonların sağlayamayacağı bir görüntü türünde uzmanlaşan fotoğrafçıları veya içerik yaratıcılarını hedef alıyor.
Valencia, “Kameralar, aile toplantılarında kullanılmaya veya anıları yakalamaya odaklanan bir şey değil, bir yaratım aracı olmaya daha yakın, giderek daha spesifik bir rol üstleniyor” diyor.
Telefonların sınırlamalarının bir örneğini konserlerde gösteriyor; çünkü akıllı telefonlar giderek daha güçlü yakınlaştırma araçlarına sahip olmasına rağmen, bas ve çek kameraları taşımayı tercih eden kullanıcı sektörleri var. ve telefona göre daha iyi yakınlaştırma özelliklerine sahiptir.
Aynasız, fotoğrafçılar için mükemmel paradigma
Salom, aynasız kameraların en iyisi olduğunu çünkü daha yüksek kaliteli “teslim edilebilir ürünlere” ihtiyaç duyan profesyonellere odaklandığını ve telefon teknolojisinin, üretken Yapay Zeka yetenekleriyle bile hala bu standartlara ulaşamadığını belirtiyor.
Uzman, “Bu genellikle kabul edilebilir değildir, çünkü siz, yapay zeka tarafından görüntü değiştirilmeden fotoğrafçının gördüklerini, olanları gerçekten aktaran gerçek bir fotoğraf arıyorsunuz” diyor.
Zenfolio'nun hazırladığı ve 102 ülkeden 7.600 fotoğrafçının katıldığı 2024 Fotoğraf Endüstrisi Raporu verilerine göre, profesyonellerin %52'si aynasız fotoğraf makineleri kullanıyor ve bu da uzmanların çoğunluğunun nihayet bu tür cihazlara yöneldiğini gösteriyor. ve uzun yıllar boyunca daha çok SLR olarak bilinen DSLR fotoğraf makinelerinin hakim olduğu sektörü yeniden yapılandırmak.
Aynı çalışma, telefon kameralarının özellikle genç fotoğrafçılar (18-20 yaş) arasında popüler olduğunu, ancak 30-39 yaş grubunun aynasız kameraları güçlü bir şekilde tercih ettiğini ve katılımcıların %58'inin bu sektörü tercih ettiğini vurguluyor.
Valencia için bu cihazların daha popüler hale gelmesinin nedeni, yaratıcılığı bir sonraki seviyeye taşıma yetenekleridir. Telefonların sahip oldukları optiklerle ilgili sınırlamaları olduğunu, çünkü bu benzersiz bir durum ve bir kamerayla başka türde sonuçlar elde edebileceğiniz, hatta sinematik seviyeye ulaşabileceğiniz yorumunu yapıyor.
Aynasız kameralar, fotoğraflarında en iyi kaliteyi arayan veya en üst düzey cihaz yelpazesindeki yeniliklere rağmen donanım sınırlamaları nedeniyle telefonların sağlayamayacağı bir görüntü türünde uzmanlaşan fotoğrafçıları veya içerik yaratıcılarını hedef alıyor.
Valencia, “Kameralar, aile toplantılarında kullanılmaya veya anıları yakalamaya odaklanan bir şey değil, bir yaratım aracı olmaya daha yakın, giderek daha spesifik bir rol üstleniyor” diyor.
Telefonların sınırlamalarının bir örneğini konserlerde gösteriyor; çünkü akıllı telefonlar giderek daha güçlü yakınlaştırma araçlarına sahip olmasına rağmen, bas ve çek kameraları taşımayı tercih eden kullanıcı sektörleri var. ve telefona göre daha iyi yakınlaştırma özelliklerine sahiptir.
Aynasız, fotoğrafçılar için mükemmel paradigma
Salom, aynasız kameraların en iyisi olduğunu çünkü daha yüksek kaliteli “teslim edilebilir ürünlere” ihtiyaç duyan profesyonellere odaklandığını ve telefon teknolojisinin, üretken Yapay Zeka yetenekleriyle bile hala bu standartlara ulaşamadığını belirtiyor.
Uzman, “Bu genellikle kabul edilebilir değildir, çünkü siz, yapay zeka tarafından görüntü değiştirilmeden fotoğrafçının gördüklerini, olanları gerçekten aktaran gerçek bir fotoğraf arıyorsunuz” diyor.
Zenfolio'nun hazırladığı ve 102 ülkeden 7.600 fotoğrafçının katıldığı 2024 Fotoğraf Endüstrisi Raporu verilerine göre, profesyonellerin %52'si aynasız fotoğraf makineleri kullanıyor ve bu da uzmanların çoğunluğunun nihayet bu tür cihazlara yöneldiğini gösteriyor. ve uzun yıllar boyunca daha çok SLR olarak bilinen DSLR fotoğraf makinelerinin hakim olduğu sektörü yeniden yapılandırmak.
Aynı çalışma, telefon kameralarının özellikle genç fotoğrafçılar (18-20 yaş) arasında popüler olduğunu, ancak 30-39 yaş grubunun aynasız kameraları güçlü bir şekilde tercih ettiğini ve katılımcıların %58'inin bu sektörü tercih ettiğini vurguluyor.
Valencia için bu cihazların daha popüler hale gelmesinin nedeni, yaratıcılığı bir sonraki seviyeye taşıma yetenekleridir. Telefonların sahip oldukları optiklerle ilgili sınırlamaları olduğunu, çünkü bu benzersiz bir durum ve bir kamerayla başka türde sonuçlar elde edebileceğiniz, hatta sinematik seviyeye ulaşabileceğiniz yorumunu yapıyor.