2023’te taşınabilirlik sayesinde en çok kullanıcıyı kim kazandı?

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
2008’den bu yana kullanıcılar yeni bir telefon sağlayıcısına geçme seçeneğine sahip oldu ancak süreç genellikle karmaşıktı ve taşınabilirlik bazen kullanıcıların izni olmadan gerçekleştiriliyordu. Bu nedenle 2014 yılında IFT, operatörlerin kullanıcıların telefon numaralarını kaybetmeden yeni bir sağlayıcıya geçişe uymasını sağlamak için yeni düzenlemeleri onayladı.

Kim daha fazla kullanıcı kazandı?


Yeni bir telefon şirketine geçmeye karar veren 12,6 milyon kişiden América Móvil’in bir yan kuruluşu olan Telcel, taşınabilirlik yoluyla 6,2 milyon kullanıcı edindi, bu da geçiş yapmaya karar veren tüm abonelerin %49,2’sini oluşturduğu anlamına geliyor. .

Movistar, bu yöntemle daha fazla kullanıcıya ulaşan ikinci operatör oldu. Telekomünikasyon düzenleyicisinden alınan verilere göre İspanyol şirket, taşınabilirlik talep eden toplam 12,6 milyon hattın %25,3’ünü temsil eden 3,2 milyon tüketiciyi cezbetti.

Walmart’ın MVNO’su Bait, kendisini halihazırda mobil endüstrinin dördüncü büyük oyuncusu olarak konumlandırmış ve hatta taşınabilirlik yoluyla AT&T’den kullanıcı kazanmayı başarmıştır. IFT’den elde edilen veriler, bu yılın Kasım ayı itibarıyla taşınan toplam hatların %11,1’ini temsil eden taşınabilirlik yoluyla 1,4 milyon kullanıcıyı çekerek üçüncü sırada yer aldığını gösteriyor.

AT&T ise 1,3 milyon telefon hattını ele geçiren dördüncü şirket oldu, yani yeni bir şirketi denemeye karar veren toplam kullanıcıların %10,3’ünü oluşturdu.

En çok aboneyi kim kaybetti?


Telcel, taşınabilirlik nedeniyle en fazla kayıp bildiren cep telefonu şirketi oldu. Telekomünikasyon düzenleyici kurumundan alınan rakamlar, Kasım 2023 itibarıyla şirketin 4,6 milyon aboneyi kaybettiğini gösteriyor; bu, şirket değişikliği talep eden 12,6 milyon tüketicinin %36,5’i anlamına geliyor.

Telefónica ise taşınabilirlik nedeniyle 3,8 milyon hattı kaybetti; bu, 2023’te başka bir şirkete devredilmesi istenen toplam hatların %30,1’ini kapsıyor.

AT&T, bu yılın kasım ayına kadar 3 milyon kullanıcısının yeni bir telefon şirketine geçmek istediğini kaydetti; bu, IFT’nin taşınabilirlik yoluyla saydığı 12,6 milyon hattın %23,8’ini ima ediyor.

Bait, taşınabilirlik sayesinde önemli sayıda kullanıcı çeken ancak bu sayede daha düşük iptal oranı kaydeden şirketlerden biriydi.Enstitüye göre şirket, 982.000 şirket değiştirme talebi kaydetti.

Telefon hizmetinin kalitesi ve mobil verinin süresi, kullanıcıların mevcut telefon sağlayıcısında kalma veya farklı bir sağlayıcıya geçme kararını etkileyen iki ana neden olarak ortaya çıkmıştır. Ancak bu hususlar, hizmetlerin sağlanmasındaki sorunlar nedeniyle şikayet istatistiklerinin başında yer alan Telcel, AT&T ve Telefónica gibi büyük şirketler için temel zorlukları temsil ediyor.
 
Üst